Nissan X-Trail

Piotr Myszor
Nissan X-Trail to propozycja dla tych, którzy potrzebują auta zarówno na dojazd do pracy jak i na wyjazd w góry.

Podczas salonu samochodowego w Genewie Nissan pokazał terenowy samochód X-trail. Na wystawie zapowiadano go jako prototyp, ale już kwartał wcześniej samochód znalazł się w sprzedaży w Japonii. Teraz kolej na Europę.X-trail wygląda na mocny i bezkompromisowy samochód. Zbudowano go dla mieszczuchów, którzy w tygodniu potrzebują samochodu na dojazdy do pracy, a weekendy lubią spędzać aktywnie, na łonie natury. Stąd podstawowym sposobem pracy systemu all-mode 4x4 jest napędzanie tylko przednich kół. Kiedy zestaw sensorów wykryje zagrożenie poślizgiem, system zaczyna napędzać także tylne koła. Do jazdy w trudnych warunkach terenowych lub pogodowych można włączyć funkcję lock, czyli stały napęd na 4 koła. Pozostałe warianty pracy systemu to: 2 WD, który bez względu na sytuację napędza tylko przednie koła i w razie potrzeby napędza też tylne koła.
Nissan ma pół wieku doświadczenia w produkcji samochodów terenowych, więc zadbał o to, żeby x-trail nie przynosił wstydu długoletniej tradycji. Przykładowo wloty powietrza do silnika zamontowano wyżej niż w samochodach osobowych, by X-trail mógł brodzić w wodzie czy głębokim błocie. Weekendowym wyjazdom sprzyja także pojemny bagażnik, wyścielony sztucznym tworzywem, które można łatwo umyć po zabrudzeniu. Tylna część drugiego rzędu siedzeń jest pokryta takim samym tworzywem co bagażnik. Kładąc je można podwoić wielkość przestrzeni bagażowej. Jeżeli i to nie wystarczy jest jeszcze bagażnik na dachu i relingi pozwalające zamontować kolejny. W przednich punktach mocowania relingów umieszczono dodatkowe reflektory, które przydają się, kiedy na bezdrożach przednie lampy zostaną zabłocone, zalane czy rozbite. Rozbudowane zderzaki to kolejny element "terenowej" stylizacji.
Miejskie potrzeby stały się natomiast podstawą umieszczenia tylnych lamp wysoko, na tylnym słupku. To coraz częściej stosowany zabieg, ułatwiający poruszanie się w korkach. Nawet jadąc blisko poprzedzającego auta, widzimy jego światła stop i migacze. Nad tym, by wysokie, kanciaste nadwozie na podwyższonym zawieszeniu dobrze spisywało się na asfaltowych drogach czuwa cały system elektronicznych wspomagaczy. System Vehicle Dynamic Control pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem np. podczas nagłego hamowania czy dynamicznego przyspieszania w trudnych warunkach. Wszystkie koła mają hamulce tarczowe, które wpomaga ABS z systemem dystrybucji siły hamowania EBD.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty