Ford Focus. Flagowe auto kompaktowe po zmianach. Jakie silniki do wyboru?

Mariusz Michalak
Ford Focus Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.Fot. Ford
Ford Focus Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.Fot. Ford
Ford Focus, który jest jednym z najpopularniejszych samochodów kompaktowych, przeszedł właśnie modernizację. Zmienił się nie tylko pod względem stylistycznym.

Nowy Ford Focus. Zmiany stylistyczne

Ford zdecydował się na nowe reflektory wykonane w technologii LED, które stanowią podstawowe wyposażenie wszystkich wersji pojazdu. Mają one zintegrowane światła przeciwmgielne. Tylne światła w wersjach pięciodrzwiowych i kombi otrzymały  przyciemnione klosze.

Duż zmain stylistycznych zaszło w przodzie auta. Przednia krawędź maski silnika przebiega wyżej, co optycznie podwyższa cały samochód. Zwiększono także osłonę chłodnicy, na którą z maski przeniesiono logotyp Forda.

Nowy Ford Focus. Jakie silniki?

Ford Focus Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid,
Ford Focus

Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.

Fot. Ford

Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.

Silniki hybrydowe mogą być wyposażone w nową, siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów Powershift, która pozwala uzyskać spalanie paliwa – od 5,4 l/100 km w cyklu WLTP w przypadku jednostki hybrydowej EcoBoost.

Dostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild-hybrid z silnikiem spalinowym EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Zużycie paliwa w tym wariancie wynosi w cyklu WLTP od 5,3 l/100 km.

Nowy Focus jest oczywiście oferowany także silnikami benzynowymi EcoBoost o mocy 100 KM albo 125 KM.

Nowy Ford Focus. Nowy system multimedialny

Jednym z ulepszeń jest wprowadzenie systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, zaprezentowanego po raz pierwszy w całkowicie elektrycznym Mustangu Mach-E. Samochód jest wyposażony w 13,2-calowy centralny ekran dotykowy, poprzez który steruje się również wieloma funkcjami, w tym ogrzewaniem i klimatyzacją, które wcześniej były ustawiane za pomocą fizycznych przycisków. SYNC 4 zapewnia też bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, sterowanie głosem, informacje o ruchu drogowym TomTom, nawigację satelitarną Garmin czy możliwość połączenia z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Ford Focus. Systemy wspomagające kierowcę

Ford Focus Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid,
Ford Focus

Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych, w tym z hybrydowymi układami napędowymi EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferującymi moc do 155 KM.

Fot. Ford

Na liście systemów wspomagania kierowcy w Focusie także pojawiły się nowe pozycje. Asystent martwego pola może wykryć pojazdy zbliżające się od tyłu, a następnie ostrzec kierowcę, jeśli uzna, że może dojść do kolizji. Czujniki radarowe BLIS skanują równoległe pasy ruchu do 28 metrów za pojazdem 20 razy na sekundę.

Ciekawą funkcją jest Trailer Coverage, która pozwala kierowcy zaprogramować dane długości i szerokości holowanej przyczepy za pomocą ekranu dotykowego SYNC 4. Następnie system automatycznie kompensuje te parametry ostrzegając kierowcę, jeśli inny pojazd znajdzie się w martwym polu w sąsiedztwie holowanej przyczepy.

Nowy asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach wykorzystuje umieszczoną w samochodzie, skierowaną do przodu kamerę i radar, do monitorowania drogi pod kątem potencjalnych kolizji z pojazdami zbliżającymi się po równoległych pasach. System może automatycznie włączyć hamulce podczas jazdy, by zapobiec kolizji.

Dostępnych jest oczywiście wiele innych systemów, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, asystent wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze z aktywnym system ostrzegania pasażerów przed kolizją czy aktywny asystent parkowania, dzięki czemu manewrowanie na parkingu może odbywać się za naciśnięciem przycisku.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty