Drapieżny Renault Megane

(rt)
Renault przedstawia najnowszą wersję Megane RS stworzoną dla kierowców ze sportowym zacięciem.

Renault przedstawia najnowszą wersję Megane RS stworzoną dla kierowców ze sportowym zacięciem.

Fot. Renault
Fot. Renault

 

RS zachowuje stylistyczne cechy Megane Coupe. Sportowy wygląd podkreślają poszerzone błotniki i obręcze kół o średnicy 18 lub 19 cali. Przeprojektowany został przedni zderzak m.in. poszerzając grill, umieszczono centralnie końcówkę wydechu i wstawiono w przedni zderzak dzienne światła LED.

 

Wnętrze auta także zostało utrzymane w sportowym charakterze. Fotele ze skóry mają szeroki zakres regulacji ustawień z pamięcią i układ podgrzewania.

 

Kierownica został obszyta skórą, a jej kształt i wyprofilowane podpórki pod kciuki zapewniają pewniejszy chwyt oraz prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy. Aluminiowe pedały i podnóżek uzupełniają sportową stylistykę auta.

 

Kierowca będzie miał do swojej dyspozycji analogowe zegary. Wskaźnik zmiany przełożeń połączony z sygnałem dźwiękowym informuje kierowcę o zbliżaniu się do poziomu obrotów silnika, przy którym następuje odcięcie zasilania.

 

Do dyspozycji są trzy tryby jazdy. Pierwszy z nich to poziom "on" uaktywniający się automatyczne po uruchomieniu silnika. Drugi z nich to "sport", przy którym ograniczone jest działanie systemów kontroli trakcji. No i dla miłośników zrywnej i dynamicznej jazdy pozostaje poziom "off", który umożliwia prowadzenie bez udziału większości układów wspomagających.

 

Fot. Renault
Fot. Renault

Nowością jest elektroniczny systemem RS Monitor, umożliwiający zbieranie za pośrednictwem szeregu czujników informacji dotyczących prowadzenia pojazdu. Centralny wyświetlacz systemu pokazuje wskaźnik stopnia obciążenia najważniejszych podzespołów silnika, wskaźnik chwilowych osiągów (moment obrotowy, moc), chronometr z funkcją zapisywania w pamięci uzyskanych czasów przejazdu, osiągi pojazdu z automatycznym zapisywaniem w pamięci najlepszych wyników na dystansie 400 m oraz przyspieszeń. 

 

Aby spełnić oczekiwania wszystkich klientów RS jest oferowany w dwóch wersjach zawieszenia. Pierwsza z nich to wersja Sport, zapewniająca kompromis pomiędzy sportową charakterystyką pracy zawieszenia, a komfortem jazdy w codziennej eksploatacji. Druga z oferowanych wersji to Cup wyposażona w samoblokujący mechanizm różnicowy dla uzyskania maksymalnych osiągów.

 

Nowe Renault otrzymało turbodoładowany silnik 2.0 16V F4Rt nowej generacji, posiadający homologację Euro 5, który współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Rozwija moc 250 KM przy 5 500 obr./min oraz osiąga 340 Nm momentu obrotowego przy 3 000 obr./min. Ważący niespełna 1400 kg RS pierwszą setkę osiąga w 6,1 s, a maksymalna prędkość z jaką może jechać to 250 km/h.

 

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według producenta wynosi 8,4 l/ 100 km.

 

W polskich salonach samochód ma być dostępny na początku przyszłego roku, ceny poznamy zapewne jeszcze pod koniec tego roku.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty