Citroen C3

Ryszard Polit
Citroena C3 reklamują hasłem "życie jest piękne". Ci, którzy pamiętają czasy modelu 2CV, dopatrują się analogii w kształcie nadwozia.

Młodzi nabywcy, bez historycznych skojarzeń, też nie mają żadnego powodu, by nie uwierzyć temu sloganowi. 


Citroen C3

Wśród małych samochodów Citroen C3 wyróżnia się
oryginalną sylwetką. Specjaliści od marketingu są
przekonani, że najbardziej podoba się kobietom.

Bez wątpienia Citroen C3 potwierdza przekonanie, że koncern PSA (Peugeot-Citroen) ma znakomitych stylistów. W zasadzie nie oceniamy kształtu nadwozia prezentowanych samochodów, w tym wypadku robimy jednak wyjątek. Kto wie, czy właśnie oryginalny kształt nadwozia nie jest cechą szczególną tego modelu. Równie ciekawie zaprojektowane jest wnętrze.
 
Podczas normalnej jazdy, C3 bardzo poprawnie zachowuje się na drodze, lecz przy pokonywaniu zakrętów przechyły wysokiego nadwozia są znaczne.
 
Biorąc pod uwagę klasę pojazdu, komfort jazdy można ocenić jako przyzwoity. To zasługa prostej, ale skutecznej konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu zainstalowano oś skrętną, która łączy wahacze wzdłużne. Wewnątrz osi umieszczono rurowy stabilizator. Mankamentem C3 jest dość długa droga hamowania.
 


Citroen C3

Stylistyka tablicy przyrządów wygląda interesująco
dzięki licznym odwołaniom do koła, łuku, kuli
i wszystkiego co mniej lub bardziej okrągłe.

Wnętrze jest przestronne. Również na tylnych siedzeniach miejsca jest nadspodziewanie dużo.
Kolumna kierownicy daje się łatwo regulować w dwóch płaszczyznach, z większym trudem można podnosić lub opuszczać fotel kierowcy.
 
Objętość bagażnika, która wynosi 305 dm sześc., jest jedną z większych w tej klasie pojazdów. Bagażnik jest dość głęboki, choć na jego dnie umieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe.
 
Z palety jednostek napędowych C3 wybraliśmy benzynowy silnik o pojemności 1.1 l i mocy 61 KM. Ma on 2 zawory w każdym cylindrze, co świadczy o jego podeszłym wieku. Niewielki moment obrotowy nie zapewnia dobrej dynamiki, ale silnik jest dość elastyczny i oszczędny. W mieście zużywa ok. 8 l paliwa na 100 km.
 
Citroen C3 z silnikiem 1.1 l to typowe auto miejskie o przeciętnych osiągach. Amatorzy szybszej jazdy powinni zdecydować się na mocniejszy silnik, np. 1.6 l /110 KM. C3 w podstawowej wersji wyposażenia X ma m.in. 2 poduszki powietrzne, centralny zamek i funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.
 
Dane techniczne

ModelCitroen C3
Typ silnikabenzynowy
Liczba cylindrów/zaworów4/8
Pojemność skokowa (cm sześc.)1124
Moc maksymalna (KM/obr/min)61/5500
Maks. moment obr. (Nm/obr/min)94/3200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)15,9
Przyspieszenie (IV biegu) 60-100 km/h (s)16,1
Prędkość maksymalna (km/h)153
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)68*
Droga hamowania od 100 km/h (m)43,7
Pojemność bagażnika (dm sześc.)305/1150
Pojemność zbiornika paliwa (dm sześc.)46
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm sześc./100 km)5,0/7,8
Długość x szerokość x wysokość (cm)385 x 167 x 152
Rozstaw osi (cm)246
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)1/12
Cena wersji X (zł)38 700 zł

* - pomiar wg ADACWyposażenie

Poduszki powietrzne2
Układ ABSO
Wspomaganie układu kierowniczegoS
Centralny zamekS
Elektrycznie sterowane szybyO
KlimatyzacjaO
RadioodtwarzaczO

s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty