Alfa Romeo ma dość jasną strategie na najbliższe lata. Po premierze nowego Tonale, Włosi chcą skupić się na elektryfikacji gamy, aby za kilka lat móc ogłosić, że wszystkie modele w gamie są już w pełni elektryczne. Na razie zaczynają ostrożnie dodając do oferty pierwszy model z silnikiem hybrydowym. Co więcej, ów silnik to miękka hybryda, a więc wstęp do elektryfikacji napędów, choć muszę przyznać, że rozwiązanie to jest bardzo ciekawe i w wielu aspektach może pozytywnie zaskoczyć.
Alfa Romeo Tonale. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Fot. Kamil Rogala
Zacznijmy jednak od stylistyki, a konkretniej od tego, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Otóż Alfa Romeo Tonale bazuje na platformie podłogowej Stellantis. Wejście do Stellantis dało Alfie ogromne możliwości, z których czerpie pełnymi garściami, a jednym z pierwszych owoców tej współpracy jest właśnie Tonale. Auto bazuje na platformie podłogowej o nazwie FCA Small Wide 4×4 LWB, czyli tej samej, którą znajdziemy w modelu Jeep Compass. Ale czy to tylko Jeep Compass w ładnym, włoskim stroju? Nie do końca, ale o tym napiszę więcej we wrażeniach z jazdy.