Historia tego modelu zaczęła się w 2001 r., kiedy pod marką Daewoo przejętego przez amerykański koncern GM pojawił się niewielki samochód o nazwie Kalos. Na europejskich rynkach nazwę 3- i 5-drzwiowego hatchbacka zmieniono na Aveo, a od 2006 r. wprowadzono do sprzedaży wersję sedan.
Nowe Aveo zaprojektowano w koreańskim centrum wzornictwa GM w Incheon, ale auto produkowane jest wyłącznie w Europie. Jeszcze w 2008 r. z taśm warszawskich zakładów zjechać ma ok. 60 tys. egzemplarzy, a w przyszłym roku produkcja ma wzrosnąć do 100 tys.
Początkowo wytwarzane w Warszawie modele trafiały wyłącznie na rynek ukraiński, natomiast od tego roku Aveo z FSO będą sprzedawane na rynkach całej Europy.
Produkcja na Żeraniu stanowi nawiązanie do przedwojennych tradycji współpracy Chevroleta z Polską. Od 1920 r. Chevrolet sprzedawał swoje auta w naszym kraju, a po ośmiu latach przy ul. Wolskiej 103 w Warszawie rozpoczął działalność pierwszy zakład montażowy amerykańskiej firmy.
W porównaniu do swojego poprzednika, nowe Aveo jest dłuższe o 4 cm, oraz szersze i wyższe o 1 cm. Pojemność bagażnika nie zmieniła się i wynosi 220/980 l, ale dzięki temu wygospodarowano więcej miejsca w kabinie. Jednak Aveo w wersji trzydrzwiowej jest przeznaczone dla osób, które niezbyt często muszą korzystać z tylnej kanapy.
Nadwozie wyróżnia się charakterystycznym wykrojem świateł, dużym, dwuczęściowym wlotem powietrza i wyraźnymi przetłoczeniami na nadkolach. Zmienił się także wygląd deski rozdzielczej, wykonanej z lepszej jakości tworzywa. W kabinie znajdziemy sporo praktycznych schowków na napoje i inne drobiazgi.
Gama silników obejmuje dwie nowe jednostki benzynowe: 1.2/84 KM i 1.4/101 KM. Ten ostatni silnik może współpracować także z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów. Trzydrzwiowy
hatchback Aveo w najtańszej wersji kosztuje 35 350 zł.
W standardzie otrzymamy: ABS, elektrycznie regulowane szyby, radioodtwarzacz CD z MP3, centralny zamek i poduszkę powietrzną kierowcy. Droższa o 1200 zł wersja Base zawiera dodatkowo poduszkę powietrzną pasażera i poduszki boczne. Jest też możliwość zamówienia klimatyzacji (za 2800 zł). Natomiast system kontroli trakcji (ESP) nie jest dostępny w Aveo nawet w opcji, a we wszystkich wersjach wyposażenia kierownica regulowana jest wyłącznie w pionie.
Najdroższe Aveo, z silnikiem 1,4 l i automatyczną skrzynią biegów w najbogatszej wersji LS, obejmującej m.in. skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę, 15-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację i tylny spoiler, to wydatek rzędu 51 tys. zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?