Dyskretny facelifting obejmuje zmianę kształtu owiewek, powiększenie wlotów powietrza oraz przeprojektowanie układu wskaźników.
Standardowo motocykl wyposażony jest w sprzęgło antypoślizgowe zapewniające płynniejszą redukcję biegów i
pozwalające na szybsze wejścia w zakręty.
Sterowania elektronicznie przepustnica, sprawdzona w ostatniej wersji R6 oraz w Moto GP M1 dostarcza optymalną moc.
Komputerowo sterowany układ dolotowy uruchamiany za pomocą silnika elektrycznego kontrolującego nastawne lejki
dolotowe podnosi moc i zwiększa wydajność w całym zakresie obrotów. Po raz pierwszy technologia ta dostępna jest w motocyklu produkowanym seryjnie.
Stworzony do wyścigów silnik wyposażono w tytanowe zawory o długim skoku i zupełnie nową, 16-zaworową głowicę. Moc statyczna wzrosła do 180 KM a z doładowaniem dynamicznym do 189 KM.
Wydajność zawieszenia i stabilność w zakrętach poprawiono dzięki przeprojektowanej ramie Delta Box V o zaprogramowanej sztywności, nowemu asymetrycznemu wahaczowi i nowym przednim amortyzatorom.
Cena Yamahy YZF-R1 2007 wynosi 57 900 zł.
Valentino Rossi o nowej YZF R1:
Pierwszą odczuwalną na torze różnicą jest silnik dostarczający dużo mocy od najniższych obrotów. Gdy otwierasz przepustnicę jest on zawsze gotowy do przyspieszania. Z tego punktu widzenia prowadzenie motocykla jest znacznie łatwiejsze.
W przypadku konstrukcji nadwozia odnoszę wrażenie, że motocykl jest mniejszy, bardziej kompaktowy, a co za tym idzie precyzyjny w prowadzeniu, w wchodzeniu w zakręty i pokonywaniu ich.
Motocykl daje lepsze wyczucie podczas przyspieszania, łatwiej odkręca się przepustnicę i jedzie szybciej.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?