Aveo nie sprzedaje się w Polsce tak, jak zapewne oczekiwał tego producent. W 2005 r. kupiło go 3 486 klientów, co dało autu dopiero 20. miejsce w rankingu modeli. Nowy Aveo sedan ma zmienić tę sytuację.
Pojazd jest o 7,5 dłuższy i o 4 cm szerszy od poprzednika, dzięki czemu pasażerowie i kierowca mają więcej miejsca. Z 375 do 400 l wzrosła pojemność przestrzeni bagażowej.
Zmianom poddano wygląd samochodu. Inny kształt mają reflektory i światła tylne, grill, zderzaki oraz pokrywa silnika. Na nowo zaprojektowano też wnętrze wykorzystując inne
materiały tapicerskie, przeprojektowując panel centralny i tablicę przyrządów.
W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To typowe rozwiązanie w segmencie B, do którego należy Aveo. Elementy zawieszenia zestrojono jednak inaczej niż w poprzedniej wersji modelu.
Aveo będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi. Jednostka napędowa 1,2 l rozwija moc 72 KM. Samochód w nią wyposażony osiąga "setkę" po 13,1 sekundy, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,4 l. Aveo 1,4 l/94 KM rozpędza się od 0 do 100km/h w 11,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa to 6,7 l. W przyszłości planowane jest wprowadzenie silników wysokoprężnych. Cen Aveo na polskim rynku na razie nie podano.
- Nasz marka nadal się rozwija. Nie osiągnęliśmy jeszcze spodziewanego pułapu sprzedaży w przypadku Aveo. W 2006 r. chcemy sprzedać na rynkach europejskich 22 tys. egzemplarzy tego samochodu. Aveo będzie przystępny cenowo - powiedział nam Wayne Brannon, dyrektor generalny Chevrolet Europe.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?