Ze względu na kwestie praw do marki, pojazd jest nazwany został Vosco S106, a nie Syrena. Nowość ma 4,2 m długości, 1,7 m szerokości i 1,5 m wysokości. Na uwagę zasługuje m.in. brak wlotów powietrza, reflektory wykone w technologii full-LED, a wzrok przyciąga dwukolorowy lakier nadwozia.
Stylistykę nowego nadwozia EV2 zaprojektował Damian Woliński, jeden z laureatów konkursu organizowanego przez ElectroMobility Poland na opracowanie nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.
Auto opiera się na nowej, kompozytowej konstrukcji nośnej, ale bazuje na platformie podwoziowej zastosowanej i opracowanej dla modelu EV1 pierwszej generacji.
Jednostka w trybie sportowym osiąga moc 175 kW czyli niemal 240 KM, Producent deklaruje, że pojazd jest zdolny pokonać ok. 290 km na jednym ładowaniu (wg cyklu WLTP). Realny zasięg w cyklu mieszanym to ok 210-250km. Przy standardowej ładowarce o mocy 30 kW, akumulator ma naładować się w około godzinę. Ładowanie z domowego gniazdka potrwa 10-11 godzin.
Wyposażenie ma obejmować m.in. elektryczne szyby przednie, klimatyzacja, podgrzewaną przednia szybę oraz komputer pokładowy. Do dyspozycji będzie także system multimedialny 9”.
Producent Vosco Automotive z Kutna (wcześniej FSO Syrena) jest na etapie poszukiwania inwestora. Cena i przybliżona data wprowadzenia do produkcji nie jest znana.
Zobacz także: Skoda Fabia IV generacji
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?