Volvo 440

Wawrzyniec Rozenberg
Model 440 jest niewielkich rozmiarów, ale zachował wszelkie cechy większych samochodów Volvo - uważa Mateusz Zygmunt, szef serwisu Autoryzowanej Stacji Obsługi Volvo...

| | |

Zdaniem mechanika
Produkcję tego modelu zakończono w 1996 roku. - Model 440 jest niewielkich rozmiarów, ale zachował wszelkie cechy większych samochodów Volvo - uważa Mateusz Zygmunt, szef serwisu Autoryzowanej Stacji Obsługi Volvo należącej do firmy ,Drywa" w Gdyni. - Przebiegi ponad 300 - 400 tys. kilometrów to w zasadzie norma każdego z gamy aut Volvo. W modelu 440 mechanizmy też nie powinny psuć się w tym czasie. Można spodziewać się jedynie drobnych usterek. Warto przeprowadzać regularne przeglądy, co zdecydowanie wydłuża okres użytkowania bez awarii. Naprawy Volvo nie są łatwe i dlatego nie polecam oddawania samochodu w ręce niedoświadczonych mechaników. Do diagnostyki i ważniejszych napraw, na przykład uszczelnienie silnika, potrzebne są specjalistyczne narzędzia.

Dane techniczne Volvo 440

  • Masa własna (kg) - 1110
  • Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1580
  • Objętość bagażnika ( ccm)- 330
  • Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
  • Pojemność (ccm) - 1783
  • Moc - 90 KM
  • Zawieszenie przód - wahacz poprzeczny, amortyzator i stabilizator poprzeczny
  • Zawieszenie tył - oś sztywna ze sprężyną śrubową i stabilizatorem poprzecznym
  • Układ kierowniczy - wspomaganie w seryjnym wyposażeniu
  • Hamulce - tarczowe, ABS dostępny za dopłatą
  • Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek) - 11,6
  • Prędkość maksymalna (km/godz) - 176
  • Zużycie paliwa przy 100 km/godz (l) - 7,6
    Średnie ceny Volvo 440 na giełdach
  • 89 - 11700 zł
  • 90 - 12200 zł
  • 91 - 14000 zł
  • 92 - 17200 zł
  • 93 - 20000 zł
  • 94 - 22000 zł
  • 95 - 26000 zł
  • 96 - 29000 zł
    Zalety Volvo 440
  • Solidne wykonanie
  • Wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i czynnego
  • Duża trwałość mechanizmów
  • Wygodne wnętrze
  • Dobre warunki jezdne
  • Wysoki komfort jazdy
    Wady
  • Zbyt duży hałas we wnętrzu
  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Zużycie końcówek drążków kierowniczych na dziurawych drogach
  • Wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika
  • Przerdzewiałe elementy układu wydechowego
    Ceny części zamiennych w zł
  • Zderzak przedni - od 1044 do 1881 zł
  • Reflektor kompletny - od 822 do 910 zł
  • Łożysko piasty przedniego koła - 166 zł
  • Pasek rozrządu - od 165 do 231 zł
  • Klocki hamulcowe komplet przód - 187 zł
  • Tarcza hamulca przód - od 266 do 333 zł
  • Filtr oleju - 31 zł
  • Filtr powietrza - od 60 do 70 zł
  • Amortyzator przód - od 328 do 366 zł

 

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie