| | |
Zdaniem mechanika
Produkcję tego modelu zakończono w 1996 roku. - Model 440 jest niewielkich rozmiarów, ale zachował wszelkie cechy większych samochodów Volvo - uważa Mateusz Zygmunt, szef serwisu Autoryzowanej Stacji Obsługi Volvo należącej do firmy ,Drywa" w Gdyni. - Przebiegi ponad 300 - 400 tys. kilometrów to w zasadzie norma każdego z gamy aut Volvo. W modelu 440 mechanizmy też nie powinny psuć się w tym czasie. Można spodziewać się jedynie drobnych usterek. Warto przeprowadzać regularne przeglądy, co zdecydowanie wydłuża okres użytkowania bez awarii. Naprawy Volvo nie są łatwe i dlatego nie polecam oddawania samochodu w ręce niedoświadczonych mechaników. Do diagnostyki i ważniejszych napraw, na przykład uszczelnienie silnika, potrzebne są specjalistyczne narzędzia.
Dane techniczne Volvo 440
- Masa własna (kg) - 1110
- Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1580
- Objętość bagażnika ( ccm)- 330
- Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
- Pojemność (ccm) - 1783
- Moc - 90 KM
- Zawieszenie przód - wahacz poprzeczny, amortyzator i stabilizator poprzeczny
- Zawieszenie tył - oś sztywna ze sprężyną śrubową i stabilizatorem poprzecznym
- Układ kierowniczy - wspomaganie w seryjnym wyposażeniu
- Hamulce - tarczowe, ABS dostępny za dopłatą
- Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek) - 11,6
- Prędkość maksymalna (km/godz) - 176
- Zużycie paliwa przy 100 km/godz (l) - 7,6
Średnie ceny Volvo 440 na giełdach - 89 - 11700 zł
- 90 - 12200 zł
- 91 - 14000 zł
- 92 - 17200 zł
- 93 - 20000 zł
- 94 - 22000 zł
- 95 - 26000 zł
- 96 - 29000 zł
Zalety Volvo 440 - Solidne wykonanie
- Wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i czynnego
- Duża trwałość mechanizmów
- Wygodne wnętrze
- Dobre warunki jezdne
- Wysoki komfort jazdy
Wady - Zbyt duży hałas we wnętrzu
- Wysokie koszty eksploatacji
- Zużycie końcówek drążków kierowniczych na dziurawych drogach
- Wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika
- Przerdzewiałe elementy układu wydechowego
Ceny części zamiennych w zł - Zderzak przedni - od 1044 do 1881 zł
- Reflektor kompletny - od 822 do 910 zł
- Łożysko piasty przedniego koła - 166 zł
- Pasek rozrządu - od 165 do 231 zł
- Klocki hamulcowe komplet przód - 187 zł
- Tarcza hamulca przód - od 266 do 333 zł
- Filtr oleju - 31 zł
- Filtr powietrza - od 60 do 70 zł
- Amortyzator przód - od 328 do 366 zł
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?