XL1 stanowi pokaz obecnych możliwości koncernu Volkswagen w zakresie budowy pojazdów energooszczędnych. Po raz pierwszy, XL1 został zaprezentowany jeszcze jako prototyp w 2011 roku. Podczas zbliżających się targów w Genewie, niemiecki producent pokaże model gotowy do produkcji.
Sercem układu napędowego jest silnik wysokoprężny TDI o pojemności 0.8-litra, który generuje 47 KM. Dodatkowo, jest on wspierany przez 27-konną jednostkę elektryczną, której energię zapewniają baterie o pojemności 5.5 kWh. Całość pokrywa nadwozie o opływowym kształcie wykonane z włókna węglowego. Współczynnik oporu powietrza wynosi imponujące 0,189.
Dzięki zredukowaniu metalowego poszycia do minimum, XL1 waży 795 kg. Mierzące 3,8 m długości, 1,66 m szerokości i 1,15 m wysokości nadwozie tego auta skrywa miejsce dla dwóch osób. To typowe auto miejskie, którego przeznaczeniem jest jazda po zatłoczonych arteriach.
Największą zaletą tego modelu jest zużycie paliwa. Jak podaje Volkswagen, po przejechaniu 100 km, z 10-litrowego baku ubywa zaledwie 2,2 litra oleju napędowego. Dodatkowo, auto jest również zaskakująco dynamiczne. Prędkość 100 km/h pojawia sięna liczniku po upływie 12,7 sekundy, zaś maksymalnie XL1 może się rozpędzić do niemal 160 km/h.
Pierwsza, limitowana seria tych pojazdów powstanie w liczbie 50 egzemplarzy. Jeśli zapotrzebowanie będzie odpowiednio wysokie, Volkswagen nie wyklucza zwiększenia produkcji. Cena tego pozostaje tajemnicą.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?