VI Runda Mistrzostw Europy RC

Joanna Kalinowska
Rozegrana w ubiegły weekend VI runda Mistrzostw Europy Rallycross zakończyła pierwszą część cyklu rozgrywek. Przed zawodnikami miesięczne wakacje na zregenerowanie sił zarówno własnych, jak i ich samochodów.

Rozegrana w ubiegły weekend VI runda Mistrzostw Europy Rallycross zakończyła pierwszą część cyklu rozgrywek. Przed zawodnikami miesięczne wakacje na zregenerowanie sił zarówno własnych, jak i ich samochodów.

 

VI Runda Mistrzostw Europy RC

Runda szwedzka bez wątpienia z racji położenia i konfiguracji toru jest najbardziej widowiskowa ze wszystkich, prawdziwi kibice i wielbiciele tej dyscypliny za punkt honoru uznają obserwowanie zmagań najlepszych kierowców Europy na torze Holjes niemal za swój kultowy obowiązek. Tym razem z racji pięknej pogody przybyło na tor ponad 20,000 widzów (dane wyłącznie ze sprzedaży biletów). Zawsze przy okazji tej rundy prowadzona jest w szwedzkiej TV 4 relacja na żywo z finałów.

W Holjes jest najsłynniejsza w Europie "hopa" czyli długa , szybka prosta, która kończy się wyskokiem na kilka metrów w górę. Im wyżej zawodnik skacze, tym większy entuzjazm wywołuje u widzów.

 

Polacy w tradycyjnym składzie: Laskowski, Groblewski, Tyszkiewicz przystąpili do zawodów z dużymi pokładami optymizmu, choćby z tej racji, ze Groblewski znał tor bardzo dobrze, startował tam już 3 raz, Tyszkiewicz drugi, a Laskowski nasłuchał się od wszystkich, jak w Holjes fantastycznie się jeździ i też był miło usposobiony. Po zawodach w Norwegii, jakie się odbyły tydzień wcześniej, z racji niedomagań jego Peugeota na starcie, poddał auto przeglądowi elektroniki przez konstruktora silnika z francuskiej firmy Ferry, który napisał nowy program do centralnej jednostki zarządzającej, po zaaplikowaniu którego biało - czerwona strzała przypomniała sobie, co jest jej podstawowym obowiązkiem.

 

VI Runda Mistrzostw Europy RC

W Dywizji 1a pocieszające było to, ze nie przyjechał na rundę szwedzka jeden z pretendentów do tytułu, Czech Jaroslav Kalny, ale oczywiście był dotychczasowy lider klasyfikacji , Holender Ron Snoeck (Seat Ibiza) oraz niezwykle groźny, lokalny kierowca Ron Larsson ( Peugeot 106 Maxi, taki sam, jakim jeździ Laskowski) .

 

Wszyscy trzej uzyskali dobre wyniki w treningu oficjalnym, czyli tzw. czasówce, Groblewski zajął 2 miejsce, Laskowski 7, taką samą lokatę zanotował Tyszkiewicz w Dywizji 2 Oplem Astrą OPC. Pierwszej kwalifikacji z powodu problemów technicznych nie ukończył "Grobel", "Lasek"był trzeci, czwarty czas w swojej Dywizji uzyskał Tyszkiewicz, po problemach z zawieszeniem w Norwegii  Można powiedzieć, wrócił do swojego miejsca w szeregu, a nawet jeszcze nieco wyżej.

 

Podobnie na czołowych lokatach Polacy zaliczyli pozostałe dwie sesje kwalifikacyjne, po podliczeniu uzyskanych punktów okazało się, że  wszyscy są w finałach A swoich Dywizji, co oznacza, ze zmierzą się z najściślejszym gronem najlepszych w Europie. Co prawda Tyszkiewicz w trzeciej kwalifikacji dostał ostrzeżenie, ale wiadomo - gdzie drwa rąbią.......

 

Biegi finałowe Polacy w Dywizji 1a rozegrali bardzo dobrze, Groblewski zajął 3 miejsce, wygrał Snoeck i ostrożnie można powiedzieć, że tytuł mistrzowski ma już w kieszeni. Marcin zajął 6 miejsce, nie wdawał się w potyczki, bo doskonale wiedział, ze na szwedzkim torze może się źle zakończyć.

 

A jak źle, to najlepiej wie Tyszkiewicz. Jadąc w swoim finale A trzeci, broniąc się przed atakami Czecha Castorala na 10 metrów przed metą poleciał na dach. Samochód jest z wierzchu nieco poturbowany, ale mechanika nienaruszona. Piąte miejsce ma zaliczone, 12 punktów do kolekcji w ME też i to jest najważniejsze.

 

Po VI rundzie Polacy pozostają na swych dotychczasowych pozycjach w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy.

 

Krzysztof Groblewski - 2 miejsce

Marcin Laskowski - 4

Piotr Tyszkiewicz - 6 miejsce.

 

Czyli, jest o co walczyć dalej, a następne rundy ME odbędą się w sierpniu w Belgii i Holandii.

 

Więcej informacji na stronie www.rallycross-sport.com

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie