Ulepszone BMW serii 5 - ładniejsze, szybsze, bardziej oszczędne (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu
BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu
Produkowane od trzech lat BMW 5 F10 przeszło modernizację. Zmienił się wygląd nadwozia, silniki i systemy odpowiadające za bezpieczeństwo.
BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu
BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu

Ulepszono wszystkie trzy wersje nadwoziowe BMW serii 5 szóstej generacji: sedana, oznaczonego kodem F10, kombi Touring, oznaczone kodem F11 i BMW 5 Gran Turismo, oznaczone kodem F07. Ten ostatni samochód to krzyżówka SUV-a, coupe i limuzyny. Na świecie sprzedało się już ponad milion egzemplarzy BMW serii 5 szóstej generacji.

Największe zmiany nadwozia widać z przodu. Mamy tu nowe kontury charakterystycznych dla BMW nerkowych wlotów powietrza wraz z na nowo wystylizowanym wlotem powietrza pod zderzakiem. Dzięki tym modyfikacjom zmodernizowane BMW serii 5 Limuzyna oraz Touring wygląda bardziej sportowo. W obu samochodach zmieniono też tylne światła i zderzaki.

W nowym BMW serii 5 Gran Turismo odnowiony przedni wlot powietrza pod zderzakiem podkreśla solidność samochodu. Reflektory ksenonowe są wyposażeniem standardowym wszystkich modeli, a reflektory adaptacyjne LED po raz pierwszy trafiły na listę wyposażenia opcjonalnego wraz ze światłami przeciwmgielnymi, które również skonstruowano w technice LED. Kierunkowskazy umieszczono w obudowach lusterek zewnętrznych.

Wszystkie wersje silnikowe BMW serii 5 po liftingu stały się bardziej oszczędne i mniej szkodliwe dla środowiska. Część modeli ma też lepsze osiągi. Wszystkie jednostki napędowe pod względem emisji spali spełniają wymogi normy Euro 6. W tym celu silniki wysokoprężne wyposażono standardowo w technologię redukcji tlenków azotu BMW BluePerformance.

Samochód został wyposażony w funkcję odzysku energii hamowania, funkcję Auto Start-Stop (również w połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną), wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegu i tryb jazdy ECO PRO, w wyposażeniu standardowym znalazł się także cały zestaw technologiczny BMW EfficientDynamics zawierający w tej wersji również tryb jazdy wybiegiem (z rozłączonym układem napędowym), proaktywnym asystentem jazdy ułatwiającym płynne dostosowanie prędkości samochodu do ograniczeń prędkości, które pojawią się dopiero za chwilę oraz funkcję ECO PRO Route, z której można korzystać posiadając opcjonalny system nawigacji Professional.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć BMW serii 5 po liftingu

BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu
BMW serii 5 F10, F11 i F07 po liftingu

Niezależnie od tego prowadzono intensywne prace nad optymalizacją aerodynamiki samochodu, uzyskując między innymi obniżenie współczynnika czołowego oporu powietrza (oznaczanego Cd lub Cx). W BMW 520d Sedan współczynnik ten wynosi obecnie 0,25 i jest to jeden z kluczowych elementów składających się na uzyskaną poprawę sprawności energetycznej samochodu.

Ofertę silnikową zamyka jednostka, która będzie dostępna we wszystkich wersjach nadwoziowych zmodernizowanej rodziny modeli BMW serii 5. Będzie to nowy silnik w układzie V8 z technologią BMW TwinPower Turbo rozwijający moc 450KM. Paleta jednostek napędowych dostępnych w nowym BMW Serii 5 Limuzyna oraz BMW Serii 5 Touring obejmuje obecnie cztery silniki benzynowe i sześć silników wysokoprężnych, a także dwa samochody BMW M Performance: BMW M550d xDrive Sedan i BMW M550d xDrive Touring. Klienci decydując się na nowe BMW 5 Gran Turismo mogą wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych i trzech wysokoprężnych.

Kolejne udoskonalenia zostały wprowadzone również do inteligentnego zarządzania energią w BMW ActiveHybrid 5. Hybrydowy sedan będzie teraz dostępny ze specjalnie dostrojonym aktywnym asystentem jazdy, którego możliwości pozwalają na dostosowanie współpracy silnika spalinowego i silnika elektrycznego do trasy, jaka jest jeszcze przed samochodem.

Układ wspomagania w BMW serii 5 po liftingu został nieco przestrojony, by dostarczać jeszcze lepiej równoważyć sportowe osiągi i komfort jazdy.

W ulepszonym BMW serii 5 będą też dostępne światła drogowe z układem zapobiegającym oślepianiu innych kierowców, system BMW Night Vision, który obejmuje rozpoznawanie ludzi i zwierząt oraz funkcję dynamicznego oświetlenia punktowego. Od listopada 2013 roku będzie oferowany opcjonalny asystent jazdy w korkach, co ułatwić życie kierowcy, znacznie redukując stres i zmęczenie przy poruszaniu się w monotonnych korkach na autostradach. System ten automatycznie utrzymuje samochód na tym samym pasie ruchu, nawet na krętej drodze. Będzie on wchodził w skład opcjonalnego systemu Driving Assistant Plus, który obejmuje także aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz ostrzeganie przed kolizją z funkcją hamowania. Funkcja tempomatu, wsparta czujnikami radarowymi i kamerą, reaguje z jeszcze większą precyzją na zmiany sytuacji drogowej, a także na obiekty stacjonarne. Inną funkcją dostępną dla wersji Sedan i Touring od listopada 2013 roku będzie całkowicie automatyczny asystent parkowania.

Opr. DKO na podstawie informacji BMW 

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty