Udane testy Moto2 i Moto3

(ip)
GP Australii, Fot: Honda Poland
GP Australii, Fot: Honda Poland
Motocykliści mistrzostw świata klas Moto2 i Moto3 zakończyli w sobotę drugą turę trzydniowych testów, tym razem na hiszpańskim torze w Jerez de la Frontera.

Po zimowej przerwie, motocykliści Moto2 i nowej kategorii Moto3 w połowie

GP Japoni, Fot: Honda Poland
GP Japoni, Fot: Honda Poland

lutego po raz pierwszy w tym roku spotkali się na oficjalnych, trzydniowych testach w Walencji, skąd tydzień później udali się do Jerez.

W klasie Moto2, w której wszyscy zawodnicy korzystają z identycznych silników z drogowego modelu Honda CBR600RR i prototypowych podwozi, podczas obu testów najszybsi byli motocykliści używający niemieckich ram firmy Kalex. W akcji pojawiło się ponad trzydzieści maszyn Moto2, w tym jedna dosiadana przez kobietę, Hiszpankę Elenę Rosell. Najlepszy czas na torze imienia Ricardo Tormo ustanowił Hiszpan Pol Espargaro, o włos wyprzedzając Brytyjczyka Scotta Reddinga. W czołówce znalazł się także wicemistrz klasy sprzed dwóch lat, Włoch Andrea Iannone (Speed Up) oraz jego rodacy; Simonce Corsi (FTR) i Claudio Corti (Kalex).

To właśnie Corti był z kolei najszybszym zawodnikiem podczas testów w Jerez, uzyskując identyczny czas jak jego kolega z ekipy Italtrans, Japończyk

GP Malezji, Fot: Honda Poland
GP Malezji, Fot: Honda Poland

Taakaki Nakagami. Trzeci wynik wywalczył Szwajcar Thomas Luethi (Suter), wyprzedzając Espargaro, Hiszpana Juliana Simona (FTR) i Reddinga. W testach nie wziął udziału aktualny wicemistrz świata Marc Marquez, który dochodzi do siebie po niedawnej operacji nerwu. Czołówka klasy Moto2 notowała czasy lepsze niż rekordy obu torów, co po raz kolejny zwiastuje niesamowicie zacięty sezon.

Wyjątkowo ciekawie zapowiada się także rywalizacja w nowej kategorii Moto3, zastępującej odchodzącą klasę 125ccm. Do startu w Moto3 dopuszczono motocykle z jednocylindrowymi, czterosuwowymi silnikami i pojemności 250ccm. Honda przygotowała nie tylko kompletny motocykl, model NSF250R, ale także sam silnik, który zespoły mogą wykorzystać w ramie zewnętrznych producentów.

Oba testy w Hiszpanii z drugim czasem zakończył aktualny drugi wicemistrz

GP Australii, Fot: Honda Poland
GP Australii, Fot: Honda Poland

świata oraz ubiegłoroczny debiutant roku w klasie 125ccm, Hiszpan Maverick Vinales (silnik Hondy, rama FTR), a w czołówce znaleźli się także dosiadający modelu NSF250R; Portugalczyk Miguel Oliveira i Hiszpan Efren Vazquez.

19 marca zawodnicy Moto2 i Moto3 wrócą do Jerez, gdzie czekają ich ostatnie, trzydniowe testy przed ruszającym w weekend Wielkanocny w Katarze sezonem. Już za tydzień drugie testy w Malezji przeprowadzą zawodnicy MotoGP, w tym broniący tytułu mistrzowskiego, Australijczyk Casey Stoner, najszybszy podczas pierwszych testów na torze Sepang na początku lutego.

W najbliższy weekend w Australii rozpoczyna się z kolei sezon MŚ motocykli produkcyjnych. W kategorii World Superbike o mistrzostwo świata za sterami modelu Honda CBR1000RR Fireblade walczyć będą Jonathan Rea i Hiroshi Aoyama, zaś w klasie Supersport aż siedemnastu śmiałków dosiadających Hondy CBR600RR, w tym Polak, Paweł Szkopek.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty