Towar dostępny od ręki

(as)
O dostawach części zamiennych rozmawiamy z Thomasem Mangoldem, szefem logistyki w MANN+HUMMEL.

 

W MANN+HUMMEL obowiązuje zasada: kiedy klient składa zamówienie, towar musi już być w magazynie.

 

- Na czym w praktyce polega praca działu logistycznego w sektorze części zamiennych?

- Odpowiadam za przygotowanie zamówienia do realizacji. Dotyczy to klientów naszej firmy i obcych marek z rynku części zamiennych. Wszystkie zamówienia przechodzą przez dział logistyki,

Towar dostępny od ręki

z czego ponad 90% z nich - załatwiana jest drogą elektroniczną. Zamówienia wprowadzamy do systemu, sprawdzamy dostępność i przesyłamy potwierdzenia zamówień, monitorujemy terminy.

 

- Można mieć zawsze w zapasie dostateczną ilość produktów?

- Zależne to jest od precyzji zaplanowania potrzeb rynku, naszego drugiego działu. W przeciwieństwie do handlu częściami na wyposażenie fabryczne, gdzie dostajemy od klientów plany dostaw i ich przegląd na okres od trzech do dwunastu miesięcy. Od klientów z rynku części zamiennych otrzymujemy tylko prognozy. Oznacza to, że zamawiają oni towar na kilka dni przed wysyłką.

 

- Jak rozwiązuje pan ten problem?

- Wiemy, że wiosną i jesienią mamy do czynienia ze wzmożonymi okresami zakupów, zaś grudzień jest zawsze słabszym miesiącem. W przypadku filtrów kabinowych czy do motocykli szczyt sezonu zakupów przypada na wiosnę, tradycyjnie sezonem na osuszacze hamulców do wozów ciężarowych jest jesień.

 

- Co to oznacza dla stanu zapasów MANN-FILTER?

- Ponieważ sami planujemy zapotrzebowanie, musimy operować wyższymi stanami. Wahania w zapotrzebowaniu, które musimy wyrównywać, są całkiem spore. Nasz stan magazynu wystarcza na ok. 53 dni, czyli prognoza obejmuje 1,8 miesiąca.

 

- Jaką rolę odgrywa przy tym elektroniczny system przetwarzania danych?

- Przy optymalizacji zapasów pomaga nam nowe oprogramowanie, które uwzględnia życzenia klientów w zakresie terminowości dostaw, kosztów pozyskania, kosztów eksploatacji magazynu oraz wartości zużycia. Są to wskazówki co do zasobów stanu magazynowego. Dostarczamy produkty do ponad 500 klientów na całym świecie, przede wszystkim dla hurtowni i filii. Każdego miesiąca magazyn opuszcza 4 do 4,5 mln filtrów.

 

- Klientom zależy na czasie, aby potrzebne produkty były możliwie dostępne od ręki.

Dostępność w 2006 roku wyniosła ponad 96%. Oznacza to, że ze 100 zamówionych filtrów 96 z nich dostępnych jest od ręki. Naszym celem jest poziom dostępności w granicach 97%.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty