Testujemy: Kia Cee’d diesel - kombi nie tylko na zimę

redakcja.regiomoto
Testujemy: Kia Cee’d diesel - kombi nie tylko na zimę
Testujemy: Kia Cee’d diesel - kombi nie tylko na zimę
Udostępnij:
Śnieżyca, zasypane drogi i niemal syberyjskie mrozy nie były w stanie zatrzymać testowanej Kii cee’d z najmocniejszym dieslem. Trzeba było jednak dociążać bagażnik, by tyłem nie zarzucało na śnieżnej breji.
Testujemy: Kia Cee’d diesel - kombi nie tylko na zimę
Testujemy: Kia Cee’d diesel - kombi nie tylko na zimę

Kia Cee’d 1.6 CRDi w naszym teście dwukrotnie przejechała drogę z Warszawy na Pomorze i z powrotem. Większość z bagażami i po śniegu oraz lodzie, a zaczęło się już w stolicy.

Zobacz zdjęcia z testu - Kia Cee'd 1.6 CRDi kombi

Trafiliśmy na ostry atak zimy w Warszawie. Trasę, którą normalnie można pokonać w półtorej godziny, przejeżdżaliśmy przez osiem. Podczas gdy na ulicach stolicy zakopywały się inne auta, Kia Cee’d dawała radę. Raz tylko skorzystaliśmy z pomocy innych, gdy koreańskie kombi nie mogło podjechać po oblodzonej jezdni na wzniesienie. Koła nie buksowały, gdyż elektronika temu zapobiegła. Odnieśliśmy wrażenie, że w niektórych sytuacjach interweniowała za szybko.

Wnętrze - zaskakująco duże

Zaczęliśmy od opisania warunków testu, bowiem nie były one normalne i psuły pozytywne wrażenie, jakie wywarła na nas Kia.

Cee’d przeszedł w ubiegłym roku lifting. Zmodernizowano także kabinę. Miejsca jest pod dostatkiem nawet z tyłu, a materiały wykończeniowe są miłe w dotyku. Do dyspozycji jest regulowana kierownica i fotele. Te ostatnie są wygodne - nawet 16 godzin jazdy da się wysiedzieć.

Drążek zmiany biegów umieszczono w dogodnym miejscu. Obsługa przełączników na konsoli centralnej, panelu klimatyzacji i nawigacji GPS także jest wygodna.

Co ważne, w pamięci nawigacji zapisano dokładne mapy Polski. Zainstalowany w Kii Cee’d GPS dobrze poprowadził nas po bocznych pomorskich drogach. Podobna próba w drogim Volkswagena zakończyła się na szutrówce, bo skończył się asfalt.

Bagażnik – większy niż u konkurentów

Kufer Kii Cee'd kombi ma 534 litry. Po złożeniu tylnego oparcia przestrzeń bagażowa rośnie do 1664 litrów. Renault Megane i Volkswagen Golf w obu przypadkach ustępują mu o kilka litrów.

Silnik – dystrybutor to rzadki widok

Silnik Diesla w 128-konnej odmianie zasługuje na oklaski. Osiągów nie będziemy chwalić, bo warunki na ich sprawdzenie nie pozwalały, ale elastyczność jest naprawdę dobra.

Maksymalny moment obrotowy (255 Nm - konkurenci dysponują wyższym) jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1.900 do 2.750 obr./min. Sześciobiegowa przekładnia działa sprawnie, nic więc dziwnego, że kierowca może wiele wykrzesać z Cee’da.

Co najważniejsze - właściciel koreańskiego kombi nie będzie częstym gościem na stacjach paliw. Kia Cee’d 1.6 CRDi średnio spaliła w teście 4,7 l/100 km. Szarżować, nie szarżowaliśmy, bo się nie dało. Ale mimo to, ten wynik wzbudza uznanie.

Zawieszenie - komfort przede wszystkim

Dla Cee’da koleiny i dziury nie są wielkim problemem. Zawieszenie daje sobie z nimi radę. Dźwięki jakie docierają do kabiny nie są natarczywe. Na zaśnieżonej trasie Kia prowadziła się pewnie, ale trzeba było uważać przy wyprzedzaniu. Z pustym bagażnikiem zarzucało tyłem przy zmianie pasa ruchu, ale kontrola trakcji pomagała. Lepiej było po załadowaniu bagażnika. Trochę zbyt duża jest również siła wspomagania układu kierowniczego.

Wyposażenie i podsumowanie

Kabina jest dobrze wyciszona. Podczas jazdy można więc delektować się muzyką z radioodtwarzacza CD/MP3, czy rozmawiać podczas jazdy. Testowana Kia Cee’d była bardzo dobrze wyposażona. Alufelgi, dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja i systemy bezpieczeństwa z ESP na czele.

Zobacz zdjęcia z testu - Kia Cee'd 1.6 CRDi kombi

Tak wyposażone kombi kosztuje 71900 zł. To niemało, ale konkurenci w porównywalnych wersjach są jeszcze drożsi. Np. za Renault Megane Grandtour 1.9 dCi 130 KM trzeba zapłacić 83506 zł, a VW Golf Variant (z nieco mocniejszym silnikiem) kosztuje 88740 zł.

Grzegorz Hilarecki

Plusy

- przestronna kabina,
- oszczędny silnik,
- dobre zawieszenie.

Minusy

- myszkowanie po drodze pustego auta,
- mało precyzyjny układ kierowniczy.

Kia cee’d 1.6 128 CRDi - dane techniczne

Nadwozie: pięciodrzwiowe kombi, pięciomiejscowe
Silnik: turbodiesel, 4 cyl., 16V, pojemność 1582 ccm
Moc i moment obrotowy: 128 KM przy 4000 obr/min; 255 Nm przy 1900-2750 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednie koła
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 7,8 s
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 5,3/4,4/4,6 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 4490/1450/1790/2650 mm
Masa i poj. bagażnika: 1283 kg, 534 (1664) l
Cena auta testowego: 71900 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie