Poza hybrydową odmianą PHEV, Mitsubishi Outlander dostępny jest w naszym kraju z dwoma silnikami spalinowymi - benzynową, czterocylindrową jednostką o pojemności 2-litrów, a także 2.2-litrowym dieslem. To właśnie druga z tych jednostek pracowała pod maską testowanego egzemplarza. Ceny Outlandera z silnikiem wysokoprężnym zaczynają się od 110 990 zł. Jednak za tę kwotę otrzymamy model w podstawowej wersji wyposażenia Intense, z manualną skrzynią biegów. Zakup japońskiego SUV-a w testowanej odmianie Intense Plus wraz z przekładnią automatyczną, to już wydatek 127 990 zł.
Jednym z podstawowych elementów składających się na ogólne koszty eksploatacji pojazdu, jest zużycie paliwa. Pod tym względem, japoński SUV mile nas zaskoczył. Podczas spokojnej jazdy wyłącznie poza obszarem zabudowanym, koszt przejechania 100 km może wynieść równowartość zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Wymaga to jednak ścisłego przestrzegania wskazań ekonomizera, które wyświetlane są za pomocą zielonego paska na ekranie pomiędzy prędkościomierzem, a obrotomierzem. Biorąc pod uwagę wymiary, masę pojazdu (blisko 1,6 tony) oraz zastosowaną przekładnię automatyczną, wyniki osiągane przez Outlandera na trasie trzeba uznać za bardzo dobre.
Użytkując ten pojazd w aglomeracji miejskiej, czyli pokonując zakorkowane ulice na krótkich, kilkukilometrowych dystansach należy być przygotowanym na zużycie paliwa oscylujące już wokół 9, a nawet 10 litrów ON na każde 100 km. Według danych producenta, średnie zapotrzebowanie na olej napędowy wersji z przekładnią automatyczną wynosi 5,7 l./100 km. Jednak w czasie testu ani razu nie udało nam się zejść poniżej wartości 7 litrów ON na 100 km, co odbiega od danych podawanych przez Mitsubishi.
W przypadku Mitsubishi Outlandera 2.2 DI-D z automatyczną skrzynią biegów, dystans pomiędzy obowiązkowymi wizytami w serwisie wynosi 20 tys. kilometrów. Z kolei koszty kolejnych przeglądów w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mitsubishi wahają się od 340 do 930 zł, bez wliczania w to cen części zamiennych.
Obecnie, japoński producent oferuje Outlandera z 5-letnią gwarancją. Co ciekawe, w pierwszym i drugim roku eksploatacji nie obowiązuje limit kilometrów. Limit 100 000 km obowiązuje dopiero od trzeciego roku użytkowania Outlandera. Mitsubishi udziela również 12-letniej gwarancji na perforację metalowych elementów nadwozia, a wszystkie oryginalne części i akcesoria japońskiego producenta posiadają gwarancję na 2 lata bez limitu kilometrów.
Poniżej przedstawiamy tabelę z przykładowymi cenami części zamiennych:
Nazwa | Cena (zł) |
Filtr oleju | 34,72 |
Filtr powietrza | 176,48 |
Klocki hamulcowe przód/tył | 380,56/551,30 |
Tarcze hamulcowe przód/tył | 992,40/992,40 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?