Kraje Środkowej Europy postrzegane są jako uboższe od pozostałych państw europejskich. Dlatego dla nich przeznacza się tańsze samochody, takie jak Dacia Logan czy Fiat Albea. W lutym na polski rynek trafi Honda City. Ma być tania.
Przedstawiciele firmy zastanawiają się, jaką ustalić cenę na Honde City: wyższą i sprzedać mniej, czy odwrotnie. Wydaje się, że cena może wynosić ok. 42 tys. zł. Jak na Hondę to tanio, ale na kieszeń Polaka może okazać się drogo.
Na potrzeby krajów naszego regionu model City będzie wytwarzany w Turcji w wersji sedan. Samochód zbudowano z wykorzystaniem elementów płyty podłogowej, zawieszeń i silnika pochodzących ze znanego modelu Jazz. Z Jazza też pochodzi oryginalna koncepcja składania tylnej kanapy - siedzisko podnosi się do góry.
Kierowca ma wygodne miejsce i łatwo obsługuje precyzyjnie działające urządzenia sterowania. W przeciwieństwie do skomplikowanej deski rozdzielczej nowego Civica, ta w City jest prosta i bardzo czytelna. Dobrze dobrano układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem i wprost wspaniale działają hamulce. W zademonstrowanym pojeździe były to mechanizmy tarczowe przy czterech kołach. Seryjnie montowany jest układ przeciwblokujący hamulce
ABS z systemem rozdziału siły hamowania między osie pojazdu (EBD). Te hamulce działają bardzo “miękko" i skutecznie.
W zawieszeniu tylnym zastosowano poprzeczną belkę skrętną i drążek stabilizatora wraz z innymi elementami, które dobrze
tłumią drgania wywołane nierównościami nawierzchni.
Napęd
Nie przewidziano wyboru silnika. Oferuje się jeden, ten z modelu Jazz, o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM. Ma on dwie świece zapłonowe w każdym cylindrze i przez to jest oszczędny w zużyciu paliwa. Będzie natomiast wybór skrzyni biegów między mechaniczną lub bezstopniową CVT z 7 biegami do jazdy w przód sterowanymi dźwignią umieszczoną w tunelu środkowym lub przyciskami przy kierownicy.
Praca silnika jest mniej słyszalna niż w modelu Jazz. Został on bowiem osadzony w pojeździe za pomocą tłumiących drgania poduszek elastycznych, a nadwozie dobrze izolowano akustycznie. Niewielki hałas w połączeniu z elastycznym zawieszeniem kół dają stosunkowo wysoki komfort jazdy.
Wybrane dane techniczne
Pojemność skokowa silnika (cm3 ) | 1339 |
Moc maks. (KM - obr/min) | 83-5700 |
Moment maks. (Nm - obr/min) | 119-2800 |
Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 13,4 (15,1) |
Prędkość maks. (km/h) | 175 (167) |
Długość pojazdu (mm) | 4390 |
Pojemność bagażnika (dm3 ) | 500 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 5,6 (5,6) |
w nawiasie dane dot. pojazdu ze skrzynią CVT
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?