Tania Honda?

Zdzisław Podbielski
Dla krajów Środkowej Europy przeznacza się tańsze auta, jak Dacia Logan czy Fiat Albea. W lutym na polski rynek trafi Honda City. Ma być tania.

Kraje Środkowej Europy postrzegane są jako uboższe od pozostałych państw europejskich. Dlatego dla nich przeznacza się tańsze samochody, takie jak Dacia Logan czy Fiat Albea. W lutym na polski rynek trafi Honda City. Ma być tania.

 

Przedstawiciele firmy zastanawiają się, jaką ustalić cenę na Honde City: wyższą i sprzedać mniej, czy odwrotnie. Wydaje się, że cena może wynosić ok. 42 tys. zł. Jak na Hondę to tanio, ale na kieszeń Polaka może okazać się drogo.

fot. Honda
fot. Honda

 

Na potrzeby krajów naszego regionu model City będzie wytwarzany w Turcji w wersji sedan. Samochód zbudowano z wykorzystaniem elementów płyty podłogowej, zawieszeń i silnika pochodzących ze znanego modelu Jazz. Z Jazza też pochodzi oryginalna koncepcja składania tylnej kanapy - siedzisko podnosi się do góry.

Tania Honda?

Kierowca ma wygodne miejsce i łatwo obsługuje precyzyjnie działające urządzenia sterowania. W przeciwieństwie do skomplikowanej deski rozdzielczej nowego Civica, ta w City jest prosta i bardzo czytelna. Dobrze dobrano układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem i wprost wspaniale działają hamulce. W zademonstrowanym pojeździe były to mechanizmy tarczowe przy czterech kołach. Seryjnie montowany jest układ przeciwblokujący hamulce

Tania Honda?

ABS z systemem rozdziału siły hamowania między osie pojazdu (EBD). Te hamulce działają bardzo “miękko" i skutecznie.

 

W zawieszeniu tylnym zastosowano poprzeczną belkę skrętną i drążek stabilizatora wraz z innymi elementami, które dobrze

Tania Honda?

tłumią drgania wywołane nierównościami nawierzchni.

 

Napęd

 

 Nie przewidziano wyboru silnika. Oferuje się jeden, ten z modelu Jazz, o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM. Ma on dwie świece zapłonowe w każdym cylindrze i przez to jest oszczędny w zużyciu paliwa. Będzie natomiast wybór skrzyni biegów między mechaniczną lub bezstopniową CVT z 7 biegami do jazdy w przód sterowanymi dźwignią umieszczoną w tunelu środkowym lub przyciskami przy kierownicy.

Praca silnika jest mniej słyszalna niż w modelu Jazz. Został on bowiem osadzony w pojeździe za pomocą tłumiących drgania poduszek elastycznych, a nadwozie dobrze izolowano akustycznie. Niewielki hałas w połączeniu z elastycznym zawieszeniem kół dają stosunkowo wysoki komfort jazdy.

 

Wybrane dane techniczne

 

Pojemność skokowa silnika (cm3
)

1339

Moc maks. (KM - obr/min)

83-5700

Moment maks. (Nm - obr/min)

119-2800

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

13,4 (15,1)

Prędkość maks. (km/h)

175 (167)

Długość pojazdu (mm)

4390

Pojemność bagażnika (dm3
)

500

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

5,6 (5,6)

w nawiasie dane dot. pojazdu ze skrzynią CVT

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty