Suzuki Swift. Co oferuje piąta generacja?

(mm) TVN Turbo/x-news
Suzuki Swift Małe Suzuki Swift piątej generacji w wersji hybrydowej nie przeszło rewolucji, jeśli chodzi o wygląd. To bardziej ewolucja, a znacznie więcej zmian zostało ukrytych pod karoserią. Mowa tu między innymi o obniżonej masie i zupełnie nowych silnikach. Fot. TVN Turbo/x-news
Suzuki Swift Małe Suzuki Swift piątej generacji w wersji hybrydowej nie przeszło rewolucji, jeśli chodzi o wygląd. To bardziej ewolucja, a znacznie więcej zmian zostało ukrytych pod karoserią. Mowa tu między innymi o obniżonej masie i zupełnie nowych silnikach. Fot. TVN Turbo/x-news
Małe Suzuki Swift piątej generacji w wersji hybrydowej nie przeszło rewolucji, jeśli chodzi o wygląd. To bardziej ewolucja, a znacznie więcej zmian zostało ukrytych pod karoserią. Mowa tu między innymi o obniżonej masie i zupełnie nowych silnikach.

Swift jest bestsellerem marki Suzuki. Najnowsza odsłona zachowała sportowy charakter poprzedników. Jest też niższy i szerszy od dotychczasowego modelu, co w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi oraz sztywniejszą i lżejszą płytą podłogową - znaną z Baleno platformą Heartect - powinno przełożyć się na dobre właściwości jezdne.

Sportowe detale są też obecne w kabinie. Wśród nich pionowo zawieszone wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, trójramienna kierownica i lekko zwrócona w stronę prowadzącego konsola środkowa.

Za napęd odpowiada m.in. wolnossący 4-cylindrowy motor 1.2 Dualjet o mocy 90 KM lub 120 Nm. W tym przypadku oferowana jest skrzynia manualna 5-biegowa lub bezstopniowe CVT). Przewidziana została również 3-cylindrowa jednostka BoosterJet generująca 111 KM i 170 Nm (skrzynia manualna 5) lub 160 Nm (skrzynia automatyczna 6).

Co ważne opcjonalnie każdy z tych motorów może być wspomagany przez system SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). To tzw. "miękka hybryda", czyli zintegrowany moduł rozrusznika i alternatora, który wspomaga jednostkę podczas startu i przyspieszenia.[b][/b]

Wersja Premium z silnikiem 1.2 Dualjet została wyceniona na 47 900 zł. Szczegółowy cennik nie jest jeszcze znany.[b][b] [/b][/b]

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie