Sportowy kabriolet nie tylko na lato

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Najnowszy Lexus IS 250C łączy w sobie wygląd sportowego coupe z elegancją kabrioletu.
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Szerokie linie rzeźbiące nadwozie i kontrastujące ze sobą wklęsłe i wypukłe powierzchnie są przykładem wpływu filozofii projektowania L-finesse, wcześniej znanej z sedna IS. Ale coupe-cabrio nie jest jego kopią. Jedynymi elementami nadwozia zapożyczonymi z niego są pokrywa silnika, reflektory przednie i lusterka.

Reszta samochodu została przeprojektowana, dzięki czemu pasuje doskonale do trzyczęściowego, składanego dachu. Wykonany ze stopu aluminium rozkłada się w ciągu 20 sekund, a jego zwarta konstrukcja pozwoliła uzyskać pojemny bagażnik (420 l) oraz więcej miejsca na siedzeniach z tyłu.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Podczas składania lub rozkładania dachu, górna krawędź pokrywy bagażnika wysuwa się poza obrys zderzaka o 25 cm. Aby jej nie uszkodzić np. w garażu, w zderzaku wbudowano czujniki, których zadaniem jest wykluczenie takiego ryzyka.

Odpowiednie ukierunkowanie strugi powietrza, opływającej również tylną kanapę ograniczyło zawirowania powietrza i umożliwiło podróżowanie z otwartym dachem także na tylnych fotelach. Z rozłożonym dachem współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,29.

Zwiększona sztywność nadwozia i dobra izolacja akustyczna pozwoliły osiągnąć taki poziom hałasu jak w sedanie IS. Praktycznym rozwiązaniem jest klimatyzacja, działająca w zależności od prędkości jazdy auta. Zwiększa ilość dostarczanego powietrza po złożeniu dachu i wzroście prędkości jazdy.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Oświetlenie wnętrza stanowią lampy LED o wysokiej jasności, a jakość skórzanej tapicerki czy plastików nie podlega żadnej dyskusji.

Pod maską auta pracuje 2.5-litrowy silnik V6 o mocy 208 KM połączony z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, a moc przenoszona jest na koła tylne. Ważący 1720 kg samochód rozpędza się do setki w 9 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. W cyklu mieszanym spalać ma 9,3 l/100km.

Najnowsze cabrio-coupe Lexusa w wersji Elegance kosztuje 230.300 zł. Na liście wyposażenia seryjnego jest praktycznie wszystko, dopłaty wymaga tylko lakier metaliczny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty