Scala to pierwszy model w portfolio marki, który jest zbudowany na platformie MQB-A0. Skoda Scala dostępna będzie w trzech wariantach silnikowych. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch jednostek benzynowych i jednego silnika wysokoprężnego (TDI).
Podstawowa jednostka benzynowa to trzycylindrowe 1.0 TSI, o mocy 95 KM lub 115 KM. Cztery cylindry pojawią się w najmocniejszym silniku benzynowym – 1.5 TSI o mocy 150 KM. Silnik wysokoprężny to natomiast motor 1.6 TDI o mocy 115 KM.
Na liście wyposażenia standardowego bazowej wersji Active znajdą się systemy bezpieczeństwa takie jak: Lane Assist - asystent pasa ruchu, Front Assist - kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania a także system umożliwiający połączenie alarmowe i wezwanie pomocy w razie wypadku. Już w wersji podstawowej nie zabraknie także elementów podnoszących komfort użytkowania – jak klimatyzacja manualna, Radio Swing z kolorowym ekranem dotykowym 6,5” oraz dwoma gniazdami USB-C, Bluetooth czy podłokietnik z przodu. Odpowiednie oświetlenie zapewnią natomiast reflektory LED Basic z przodu oraz tylne światła LED Basic.
W wersji Ambition Scalaposiadać będzie w standardzie dodatkowo m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, reflektory przeciwmgielne z przodu, czujniki parkowania z tyłu, 4 dodatkowe głośniki, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę (z obsługą radia i telefonu) oraz elektrycznie sterowane tylne szyby.

Model będzie można po raz pierwszy zobaczyć na żywo w Polsce w marcu, podczas targów Motor Show w Poznaniu. W Niemczech za najtańsza odmianę Ambition z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM zapłacimy 21 450 euro, czyli 92 835 zł.
Fot. Skoda
Scala w topowej wersji Style, oprócz wyposażenia standardowego dla wersji Ambition, posiadać będzie także 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, tylne światła Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, Kessy - bezkluczykowy system obsługi samochodu, Radio Bolero z ekranem o przekątnej 8” i funkcją SmartLink+ pozwalającą na obsługę aplikacji mobilnych z poziomu systemu Infotainment. Ponadto w topowej wersji wyposażenia o komfort pasażerów zadbają podgrzewane przednie fotele, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic oraz Sunset (przyciemniane tylne szyby).
Mocnym punktem oferty będą też promocyjne pakiety wyposażenia oferowane dla wersji Ambition oraz Style. Wybierając Pakiet Comfort dla wersji Ambition będzie można wzbogacić auto o Radio Bolero z wyświetlaczem o przekątnej 8” i funkcją SmartLink+, dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic oraz Sunset. Pakiet Tech dla wersji Ambition zawierać będzie natomiast: Light Assist z czujnikiem deszczu, tempomat, podgrzewane przednie fotele i kamerę cofania.
Na Pakiet Comfort dla wersji Style składać się będą: Light Assist z czujnikiem deszczu, reflektory przednie Full LED, Pakiet Image - efektowna przedłużana szyba pokrywy bagażnika oraz składane lusterka. Pakiet Tech dla wersji Style to dodatkowo tzw. Virtual Cockpit, czyli cyfrowy zestaw wskaźników, Bluetooth Plus umożliwiający połączenie z anteną zewnętrzną oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona, skórzana, podgrzewana kierownica oraz Adaptive Cruise Control - aktywny tempomat, który nie tylko utrzymuje stałą prędkość pojazdu, ale także zachowuje odpowiednią odległość od poprzedzających pojazdów.
Model będzie można po raz pierwszy zobaczyć na żywo w Polsce w marcu, podczas targów Motor Show w Poznaniu. W Niemczech za najtańsza odmianę Ambition z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM zapłacimy 21 450 euro, czyli 92 835 zł.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?