Skoda Fabia Rally2 nowej generacji. Ekstremalne testy rajdówki

Mariusz Michalak
Udostępnij:
Podczas gdy obecna wersja Skody Fabii Rally2 evo rozpoczęła sezon 2022 od zwycięstwa w serii WRC2, w Rajdzie Monte Carlo, prace nad nową generacją modelu już trwają. Dział Skoda Motorsport poddał nową Fabię Rally2 testom w ekstremalnych warunkach pogodowych w północnej Finlandii. Na drogach pokrytych śniegiem, przy temperaturach dochodzących do minus 14 stopni Celsjusza, Mistrz Świata w kategorii WRC2 Andreas Mikkelsen, gwiazda WRC Kris Meeke i fiński mistrz rajdowy Emil Lindholm, usiedli za kierownicą nowego modelu, aby sprawdzić, jak poradzi sobie w warunkach ostrej zimy.

- Nową generację Skody Fabii Rally2 testujemy na tak wielu nawierzchniach i w tak wielu warunkach, jak to możliwe. Dzięki temu nic nie zaskoczy zespołów korzystających z naszych pojazdów, gdy samochód rozpocznie rajdowe zmagania – mówi Jan Krasula, lider projektu rozwoju samochodu rajdowego Skoda Motorsport.
Fot. Skoda Po zakończonych sesjach testowych na wszystkich rodzajach dróg asfaltowych i szutrowych, Jan Krasula i jego ekipa udali się w sam środek ekstremalnej zimy w północnej Finlandii.

Podczas trwających pięć dni testów, temperatura za kołem podbiegunowym spadła do minus 14 stopni Celsjusza. Za kierownicą samochodu testowego Fabia Rally2 zasiadało na zmianę trzech doświadczonych kierowców: mistrz WRC2 i rajdowy mistrz Europy FIA – Andreas Mikkelsen z Norwegii, kierowca rajdowy Kris Meeke z Irlandii Północnej oraz Emil Lindholm – rajdowy mistrz Finalndii. Po raz pierwszy mieli oni okazję prowadzić nową generację FabiiRally2 na typowych dla Skandynawii oponach wyposażonych w kolce.

- Celem było nie tylko przetestowanie trwałości modelu i osiągów poszczególnych elementów – między innymi części podwozia i fragmentów układu napędowego. Musimy również upewnić się, że załoga otrzyma odpowiedni poziom komfortu w kokpicie, gdy na zewnątrz jest bardzo zimno. Temperatura wewnątrz pojazdu nie może spaść poniżej pewnego poziomu, a jednocześnie niedopuszczalne jest zaparowanie przedniej szyby – dodaje Jan Krasula.

- Mój odbiór nowej generacji auta był bardzo pozytywny już na asfalcie i szutrze. Po ostatnich testach na śniegu mogę powiedzieć to samo. Zdecydowanie jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o rozwój nowej Fabii Rally2 – mówi Andreas Mikkelsen.
 
- Cały test przebiegł zgodnie z planem. Poczyniliśmy znaczne postępy i wzbogaciliśmy się o kolejne ważne spostrzeżenia. Inżynierowie ŠKODA Motorsport próbowali różnych konfiguracji technicznych. Jazda samochodem dała mi dużo powodów do optymizmu i zadowolenia – dodaje Kris Meeke.

Nowa generacja Fabii Rally2 zadebiutuje w 2022 roku.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #2

Sentech

PROMILER AL 6000 LITE

299,00 zł194,80 zł-35%
miejsce #3

Gtx

GTX Alkomat Elektrochemiczny

399,00 zł269,00 zł-33%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie