Auto powstało w oparciu o pięciodrzwiową odmianę kompatkowego Seata. Podobnie jak w przypadku poprzednich wersji Cup Racer, nadwozie pojazdu pokryto szarym lakierem, który kontrastuje z pomarańczowymi akcentami, jak np. 18-calowe obręcze kół, spoiler na pokrywie bagażnika czy obudowy bocznych lusterek.
Leon Cup Racer wyróżnia się ponadto znacznie poszerzonym nadwoziem, szerszym rozstawem kół, a także dodatkowymi wlotami powietrza. W kabinie pozostawiono jedynie niezbędne elementy. Znalazł się tam fotel wyposażony w system HANS, wielofunkcyjna kierownica, a także wyświetlacz TFT.
Pod maską wyścigowego Leona pracuje 2-litrowa jednostka TSI, która dzięki modyfikacjom generuje 330 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni DSG, a pomaga jej w tym mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, czyli tzw. szpera. Za dodatkową opłatą, przekładnia DSG zastępowana jest przez urządzenie sekwencyjne.
Ceny Leona Cup Racer zaczynają się od 70 tys. euro (bez podatku VAT). Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone do klientów w drugiej połowie 2013 roku i będą gotowe do zmagań w sezonie 2014. Przedstawiciele Seata zapewniają, że auto będzie również dostępne w konfiguracji zgodnej z wymogami serii WTCC. W tym przypadku, pod maską wyścigowego Leona zostanie umieszczony mniejszy motor 1.6-litra.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?