Na liście zgłoszeń tegorocznych Wyścigowych Mistrzostwach Polski Kia Picanto widnieje aż 27 kierowców. Czeka ich 6 podwójnych
rund rozgrywanych na Węgrzech, w Austrii, Niemczech, Polsce i Czechach.
Polskie przedstawicielstwo koreańskiej firmy od dawna promuje swoje samochody poprzez wyścigi. Wystarczy przypomnieć, że w latach 2006 – 2010 w Kia Lotos Cup najpierw starowały ówczesne modele Picanto (z pięciodrzwiowym nadwoziem), a następnie większe Cee’dy. Natomiast od ubiegłorocznego sezonu w rywalizacji uczestniczą nowe, trzydrzwiowe Picanto, które zostały poddane niezbędnym modyfikacjom. Zamontowano w nich m.in. klatki bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, system gaśniczy oraz inne elementy mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowcy. Oczywiście wszelkie zmiany objęte są ściśle regulaminem technicznym grupy N, dopuszczającym ograniczony zakres zmian w konstrukcji i wyposażeniu samochodu. Celem organizatora rozgrywek było utrzymanie kosztów udziału w wyścigach na jak najniższym poziomie - auto wyposażone w regulaminowy zestaw podzespołów kosztuje 39 900 zł. Przy połączeniu tego ze stosunkowo niewielkimi kosztami udziału w mistrzostwach, Kia Lotos Race jest jednym z najbardziej dostępnych seriali wyścigowych w Europie. Dzięki temu jest to duża szansa rozpoczęcia przygody z wyścigami dla młodych zawodników, często mających w swoim dorobku co najwyżej starty w kartingu.
Na liście startowej sezonu 2013 nie zabrakło kilku niespodzianek. Jedną z nich jest brak ubiegłorocznego wicemistrza tej serii - Zbigniewa Łacisza. M.in. właśnie jego miejsce zajął najmłodszy kierowca w całej stawce - Paweł Malczak. Dotychczas, ten 15-latek brał udział w zawodach kartingowych. Jednak ze względu na wymogi regulaminu dotyczące wieku zawodników, będzie mógł startować dopiero od połowy sezonu, kiedy to uzyska wyścigową licencję. Oczywiście w stawce nie zabraknie obrońcy tytułu Bartłomieja Mireckiego, a także Macieja Dreszera, który w tym sezonie startuje także w innej markowej serii - Volkswagen Castrol Cup.
Tylko jedna z tegorocznych rund Kia Lotos Race odbędzie się w naszym kraju. Będą to wyścigi na Torze Poznań, które zaplanowano w dniach 3-4 sierpnia. Pozostałe zawody odbędą się na Węgrzech, w Niemczech, Austrii i Czechach (dwukrotnie na torach: Most i Brno). Pierwszym testem dla zawodników miały być oficjalne treningi w podpoznańskim Przeźmierowie, które zaplanowano na początek kwietnia. Niestety, tegoroczna przedłużająca się zima uniemożliwiła ich przeprowadzenie.
Podobnie jak przed rokiem, na niemieckim torze Eurospeedway Lausitz wyścigi Kia Lotos Race, będą towarzyszyć prestiżowej serii DTM. Ten niezwykle szybki tor położony na Łużycach, gościł przed laty m.in. zawodników amerykańskiej serii CART.
Tegoroczna rywalizacja o tytuł Wyścigowego Mistrza Polski Kia Picanto rozpoczyna się na znanym z Formuły 1 torze Hungaroring (27-28 kwietnia). Impreza na „Węgierskim Pierścieniu” odbędzie się pod nazwą FIA Central European Zone Circuit Championship - BFR Driver Academy Cup, a oprócz Pucharu Kia, w jej ramach rozegrane zostaną wyścigi FIA CEZ, Hungarian Touring Car Championship, Porsche GT3 Cup Challenge Europe oraz Lotus Cup Eastern Europe.
Warto dodać, że zwycięzca całego cyklu KLR otrzyma w nagrodę samochód Kia Picanto lub jego równowartość.
Kalendarz Kia Lotos Race 2013
Hungaroring (Węgry) 27-28 kwietnia
Red Bull Ring (Austria) 11-12 maja
Lausitzring (Niemcy) 15-16 czerwca
Poznań (Polska) 3-4 sierpnia
Most (Czechy) 31 sierpnia -1 września
Brno (Czechy) 14-15 września
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?