Tym, co wyróżnia ten pojazd jest przede wszystkim wzmocniona jednostka napędowa. Choć w porównaniu do podstawowego modelu RS przyrost mocy nie jest imponujący, osiągi pojazdu uległy zdecydowanej poprawie. 2.5-litrowy motor TFSI znajdujący się pod maską TT RS Plus generuje teraz 360 KM i 465 Nm. W połączeniu z przekładnią S tronic pozwala to na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. "Zwykłe" TT RS potrzebuje na to 0,5 sekundy więcej.
Z zewnątrz, nowa wersja RS Plus wyróżnia się jedynie detalami, jak dwukolorowe felgi w rozmiarze 19-cali, czy czarne obudowy bocznych lusterek. Poza tym, auto przejęło sportowy wygląd podstawowego modelu RS. W przedniej części nadwozia odnajdziemy zatem grill "Single Frame" wypełniony siatką o strukturze plastra miodu, zaś w bocznych częściach zderzaka umieszczono dużych rozmiarów wloty powietrza.
Natomiast z tyłu uwagę zwraca dyfuzor pod zderzakiem, a także owalne końcówki układu wydechowego. O zwiększony docisk nadwozia do nawierzchni dba spoiler na pokrywie bagażnika.
Auto będzie dostępne zarówno jako coupe oraz roadster. Wersja z odkrytym dachem charakteryzuje się nieznacznie gorszymi osiągami. Na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 0,1 sekundy więcej, niż model coupe.
Sportowe auta z dużą mocą najczęściej kojarzone są ze zwiększonym apetytem na paliwo. Audi wyłamuje się jednak z tego stereotypu i, przynajmniej według producenta, zadowala się stosunkowo niewielką ilością benzyny. Średnie zużycie paliwa nie powinno przekraczać 8,5 litra/100 km.
W Niemczech, model TT RS Plus Coupe z manualną skrzynią biegów będzie kosztował 60 tys. euro (ok. 250 tys. zł).
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?