Premiera szybkiego Audi RS7 Sportback

(mm)
Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Takie osiągi prezentuje Audi RS 7 Sportback.
Fot. Audi
Fot. Audi

Konstruktorzy z Audi zdecydowali się na zastosowanie w najnowszym modelu długiej maski silnika, płynnej linii dachu i rozstawu osi wynoszącego 2,92 m. Sportowego charakteru nadają mu m.in. zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, Stromo opadający tył zakończony jest wyrazistym spojlerem. Seryjnie samochód poruszać się będzie na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami.

Pod maską Audi RS 7 Sportback kryje się silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, generuje 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, wytwarzające do 1,2 bara ciśnienia ładowania, osadzono wraz z ich iintercoolerami pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Z silnikiem współpracuje 8-stopniowa skrzynia tiptronic. Kierowca może wybrać tryb jazdy sportowej, komfortowej, ale także ma możliwość manualnej zmiany biegów.

Do "setki" auto przyspiesza w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalny pakiet „dynamic plus” pozwala ją zwiększyć do 305 km/h. Samochód zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km.

Auto wyposażone jest w napęd na cztery koła. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. 

Fot. Audi
Fot. Audi

W Audi RS 7 Sportback seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, którego dynamiczna regulacja pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm.

We wnętrzu uwagę zwraca zamaszysty poziomy łuk przebiegający u podstawy przedniej szyby. Środkowa konsola jest lekko pochylona w jego stronę. Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, dostępne są w wyposażeniu seryjnym

Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Oferta opcjonalnego wyposażenia high-end sięga od wyświetlacza na szybę Head-up-display przez system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System, aż po systemy wsparcia kierowcy.

Auto trafi do sprzedaży jesienią 2013 roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty