Oto, jak można optymalnie wykorzystać pastę w warsztacie.
Klasycznym polem zastosowania pasty ATE Plastilube są klocki hamulcowe. Powierzchnie prowadzące pomiędzy klockami i zaciskiem muszą zostać po oczyszczeniu natłuszczone. Służy to uzyskaniu lepszych właściwości prowadzących. Z drugiej strony zwiększa się tym samym komfort, ponieważ pasta Plastilube pomaga zredukować odgłosy: piszczenie i stukanie.
Ważne: należy zwrócić uwagę, aby jedynie natłuścić powierzchnie styku. Pasta doskonale nadaje się do tego celu, gdyż łączy różne zalety:
1. Nie zawiera metali i kwasów tłuszczowych. To oznacza, że unika się problemów z korozją, co jest możliwe przy różnych materiałach zacisków, np. jeśli ramy zacisku są z żeliwa, a sam zacisk z aluminium.
2. Unika się problemów z elementami ABS w obszarze sensorów, gdyż pasta nie ma właściwości przewodzących.
3. Pasta Plastilube jest odporna na nagłe uderzenia i ekstremalne ciśnienia. Nie wychodzi poza powierzchnie smarne, tym samym podnosi się długość smarowania, co znowu zmniejsza częstotliwość napraw.
4. Plastilube jest odporna na wysokie temperatury.
5. Nie rozpuszcza się w wodzie.
6. Dobrze współpracuje ze wszystkimi metalami i większością materiałów, z których zbudowane są O - Ringi.
Również podczas wymiany czujników ABS, powinno się lekko natłuścić miejsca ich mocowań pastą Plastilube, aby opóźnić występowanie korozji.
Powierzchnie prowadzące pomiędzy klockami i zaciskiem muszą zostać po oczyszczeniu natłuszczone.
Natłuścić otwór
Włożyć czujnik obrotów koła
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?