Opel Astra 2021. Silniki, wyposażenie, zmiany w wyglądzie. W ofercie m.in. hybryda plug-in

Mariusz Michalak
Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.Fot. Opel
Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.Fot. Opel
Astra po raz pierwszy oferowana jest z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Czym jeszcze zaskakuje nowa generacja Opla Astry?

Nowy Opel Astra. Zmiany w wyglądzie

Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub
Opel Astra

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.

Fot. Opel

Po SUV-ach Mokka, Crossland i Grandland nowa Astra jest pierwszym hatchbackiem Opla stanowiący pokaz nowego designu marki. Motyw Opel Vizor (nowe oblicze marki pojawiło się po raz pierwszy wraz z modelem Mokka i jest centralnym zewnętrznym elementem stylistyki) jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome — ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej z motywem w kształcie skrzydła — łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Rozciągający się na całym przedzie pojazdu motyw Vizor nie tylko powoduje, że nowa Astra sprawia wrażenie jeszcze szerszego pojazdu, ale też umożliwia płynną integrację technologii, takich jak smukłe reflektory Intelli-Lux LED® czy przednia kamera systemu Intelli-Vision. Z boku Astra nowej generacji wygląda szczególnie dynamicznie dzięki wyraźnemu przedniemu wygięciu słupka C.

Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass poprzez centralnie zamontowany emblemat błyskawicy „Blitz”, wyrównane pionowo i wysoko osadzone światła hamowania oraz światła tylne (energooszczędne diody LED – jak w całym oświetleniu zewnętrznym). Emblemat „Opel Blitz” znajduje się również na zatrzasku bagażnika wykonanego z najnowocześniejszego materiału kompozytowego. Technologia ta zapewnia nie tylko niewielką masę oraz sztywność, ale również pozwala na precyzyjne wykonanie detali konstrukcyjnych, takich jak szczególnie smukłe światła tylne.

[b]Nowy Opel Astra. Cyfrowy kokpit nowej generacji „Pure Panel”

[/b]

Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub
Opel Astra

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.

Fot. Opel

Do dyspozycji kierowców oddano nową generacją kokpitu „Pure Panel”, wprowadzonego po raz pierwszy z modelem Mokka. Rozległy kokpit cyfrowy (opcjonalnie w wersji całkowicie przeszklonej) jest wyposażony w dwa 10-calowe wyświetlacze, wraz z nawiewem od strony kierowcy płynnie zintegrowane w układzie poziomym. Stosując żaluzyjną warstwę zapobiegającą odbiciom do góry na szybę przednią, w projekcie zrezygnowano z osłony nad wyświetlaczami, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność i atmosferę high-tech.

Dzięki ograniczeniu do minimum fizycznych elementów sterujących w postaci precyzyjnie ułożonych klawiszy, kokpit „Pure Panel” prezentuje optymalną równowagę między cyfryzacją a intuicyjną obsługą, pozbawioną drażniących bodźców wizualnych oraz konieczności stosowania podmenu. Nie ma również potrzeby stosowania kabli, ponieważ we wszystkich wariantach modelu nową generację systemów multimedialnych z usługami online (obsługiwanymi sterowaniem głosowym oraz dotykowo) można podłączyć bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto za pomocą kompatybilnych smartfonów.

Nowy Opel Astra. Jaka płyta podłogowa?

Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub
Opel Astra

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.

Fot. Opel

Nowa Astra jest oparta na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Układ kierowniczy i układ zawieszenia — McPherson z przodu, belka skrętna z tyłu — zaprojektowano z myślą o jak najbardziej wydajnym tłumieniu drgań i wysoce efektywnej kontroli ruchów poprzecznych nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). W trakcie hamowania nowy model zapewnia silną moc hamowania i zachowuje wysoki poziom stabilności zarówno podczas jazdy po łuku, jak i w linii prostej. Sztywność skrętna nowej Astry przewyższa o 14% sztywność w poprzedniej wersji.

[b]Nowy Opel Astra. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

[/b]

Nowa architektura Astry to również nowoczesne zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in. wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.

W systemie Intelli-Drive 2.0 kamery i czujniki są zintegrowane z usługą online e-horizon, co rozszerza zakres działania kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na łukach, komunikowanie zaleceń dotyczących prędkości oraz wykonywanie półautomatycznych zmian pasa ruchu. Wykrywanie obecności rąk na kierownicy gwarantuje, że kierowca cały czas angażuje się w jazdę.

System Intelli-Drive 1.0 obejmuje alarm o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu, wykrywanie obiektu w martwym polu na dalekich odległościach oraz aktywne utrzymywanie pojazdu pośrodku pasa ruchu.

Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub
Opel Astra

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.

Fot. Opel

Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat, który w zależności od ruchu pojazdu poprzedzającego zwiększa lub zmniejsza prędkość bez przekraczania zadanej prędkości — w razie potrzeby aż do całkowitego zatrzymania. Dzięki automatycznej przekładni i funkcji „Stop & Go” następuje automatyczne wznowienie jazdy.

Oferta najlepszych w klasie systemów wspomagających obejmuje też duży wyświetlacz oraz Intelli-Vision — kamerę i system radarowy ułatwiające parkowanie.

Nowy Opel Astra. Rreflektory pikselowe Intelli-Lux Pixel Light

Astra odgrywa rolę nośnika zaawansowanych technologii, co znajduje również odzwierciedlenie w oświetleniu i fotelach — typowych dla marki Opel obszarach specjalizacji. W 2015 r. poprzedni model odegrał pionierską rolę we wprowadzeniu adaptacyjnych reflektorów matrycowych, zaś nowa generacja po raz pierwszy wprowadza do sektora pojazdów kompaktowych najnowszą technologię w dziedzinie oświetlenia — reflektory pikselowe Intelli-Lux LED®. Najnowocześniejsza technologia, dostępna wcześniej we flagowych modelach marki Opel — Grandland (SUV) oraz Insignia — to wiodąca w segmencie liczba 168 elementów LED (po 84 w każdym z wyjątkowo smukłych reflektorów). Wiązka świateł drogowych płynnie dostosowuje się do warunków w ciągu milisekund i nie oślepia innych użytkowników dróg. Pojazdy poruszające się z przodu lub z tyłu są precyzyjnie „wycinane”. Zasięg i kierunek światła zmieniają się w zależności od sytuacji na drodze i warunków otoczenia.

Opel Astra Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub
Opel Astra

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel.

Fot. Opel

Ergonomiczne fotele marki Opel z atestem AGR były wielokrotnie nagradzane i nowa Astra kontynuuje tę długą tradycję. Przednie fotele mają atest wydany przez AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecką Kampanię na rzecz Zdrowych Pleców) i są o 12 mm niższe niż fotele w poprzednim modelu, co dodatkowo zwiększa poczucie „sportowej” jazdy. Gwarantowane jest dobre ułożenie ciała, a gęstość pianki wypełniającej fotele zoptymalizowano zgodnie z wersją wyposażenia — „Sport” lub „Comfort”.

Elektryczna Astra po raz pierwszy z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy

Od początku sprzedaży nowa Astra będzie dostępna z wysokowydajnym napędem hybrydowym typu plug-in, wysokowydajnymi silnikami benzynowym lub wysokoprężnym — będzie to pierwszy elektryczny pojazd kompaktowy w historii marki Opel. Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 165 kW (225 KM). Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).

Jesienią Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku.

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty