Nowy SUV Peugeota

Maciej Pobocha
3008. Tak nazywa się najnowszy samochód rekreacyjno-terenowy Peugeota, który zadebiutuje na naszym rynku w połowie roku.

 

Samochód zbudowano na płycie podłogowej modelu 308, do którego jest zresztą zbliżony rozmiarami. Oznacza to, że konkurował będzie m.in. z Volkswagenem Tiguanem (stworzonym na bazie Golfa), Fordem Kugą (przygotowanym w oparciu o Focusa) i Renault Koleosem

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

(wykorzystującym podzespoły Nissana X-Traila).

 

Bagażnik nowego Peugeota ma pojemność 512 l (dla porównania w Tiguanie jest to 505 l, w Kudze - 410 l, a w Koleosie - 450 l). Objętość można zwiększać do 1604 l składając oparcia tylnych siedzeń. Podobnie jak w Peugeocie 4007, pokrywa bagażnika jest dzielona na dwie

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

części.

 

Dolna, mniejsza część tworzy rodzaj platformy i może utrzymać przedmioty o wadze do 200 kg, co ułatwia pakowanie. Podłogę bagażnika można ustawić na jednej z trzech wysokości, dzieląc w ten sposób przestrzeń bagażową w zależności od potrzeb. Dodatkowo we wnętrzu auta znajdują się schowki o łącznej pojemności 50 l.

 

Standardowym wyposażeniem jest elektroniczny hamulec postojowy, który uruchamia się przyciskiem. Ciekawostką jest

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

system wyświetlający podstawowe informacje (m.in. prędkość, ustawienia tempomatu) na przezroczystym ekranie znajdującym się na podszybiu powyżej kierownicy. Sprawdzanie, jak szybko się jedzie bez konieczności odrywania wzroku od drogi i patrzenia na tradycyjne zegary (z których zresztą nie zrezygnowano) ma zwiększyć bezpieczeństwo.

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

 

Podobnie jak wszystkie odmiany SW modeli Peugeota, 3008 wyposażono w szklany, panoramiczny dach o powierzchni 1,6 m2.

 

Początkowo SUV francuskiej marki będzie dostępny wyłącznie w wersji z napędem na przednią oś, czym wyróżnia się w gronie aut typu SUV, które nawet jeśli mają odmiany z napędem na dwa koła, to występują też w wersjach 4x4.

 

Konstruktorzy

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

Peugeota poszli inną drogą. Aby zapewnić jak najlepszą przyczepność, zastosowano elektroniczny system kontroli trakcji współpracujący z ESP, mogący pracować w pięciu trybach. Pokrętłem poniżej dźwigni zmiany biegów kierowca może wybrać ustawienie: na nawierzchnię suchą i równą, zaśnieżoną/oblodzoną, dziurawą/nierówną, piaszczystą lub wyłączyć ESP.

 

3008 oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi - 1,6 l/120 i 1,6 l/150 KM (opracowany we współpracy z BMW) oraz trzema wysokoprężnymi - 1,6 l/110 KM, 2,0 l/150 i 2,0 l/163 KM. Słabsza jednostka benzynowa zostanie skonfigurowana z 5-

Fot. Peugeot
Fot. Peugeot

stopniową, ręczną skrzynią biegów, a pozostałe z 6-biegową przekładnią ręczną, 6-biegowym automatem lub 6-stopniową skrzynią zautomatyzowaną.

 

W planach jest przygotowanie wersji hybrydowej ze współpracującymi ze sobą silnikami: wysokoprężnym i elektrycznym. Będzie to pierwsza hybryda z wykorzystaniem diesla. Rozwiązanie to zaprezentowano już w koncepcyjnym modelu Prologue Hybrid 4. Pod jego maską umieszczono 163-konną jednostkę wysokoprężną, a z tyłu silnik elektryczny osiągający 37 KM napędzający tylne koła. Konkretnej daty wprowadzenia do sprzedaży odmiany hybrydowej na razie nie ustalono, ale ma ona pojawić się na rynku do 2011 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty