Premiera Elantry była jednym z elementów szerzej zakrojonej kampanii mającej na celu zwiększenie oferty modelowej Hyundaia

w naszym kraju. Poza tym autem, na poznańskich targach motoryzacyjnych zadebiutował również inny sedan, model klasy Premium o nazwie Genesis. Elantra jest jednak skierowana do innych klientów, ceniących sobie sportowy i atrakcyjny design połączony z praktycznością.
Kompaktowy sedan Hyundaia zawdzięcza dynamiczny charakter nadwozia konsekwentnie stosowanej przez Koreańczyków filozofii fluidic sculpture, (z ang. rzeźba ruchu). Auta sygnowane przez tego producenta mają wyglądać tak, jakby kształty nadała im sama natura. Doskonałym przykładem zastosowania tego stylu jest właśnie Elantra. Auto przykuwa uwagę mocno pochyloną przednią szybą, licznymi przetłoczeniami w sekcji bocznej, a także wąską linią okien. Wygląd tego modelu przywołuje skojarzenia ze sportowymi coupe, aniżeli statecznymi sedanami.
Przeprowadzony pod koniec 2013 roku lifting nadwozia można nazwać kosmetycznym. Teraz, Elantra posiada opcjonalnie światła do jazdy dziennej LED. Tę samą technologię wykorzystano przy konstrukcji bocznych kierunkowskazów w lusterkach oraz tylnych reflektorów. Hyundai odświeżył również ofertę 15 lub 16-calowych obręczy wykonanych z aluminium. Zmiany zwieńczył mocniej wyprofilowany tylny zderzak. Mierzące 455 cm długości, 177 cm szerokości oraz 143 cm wysokości nadwozie Elantry wygląda proporcjonalnie i trudno jej odmówić uroku.

We wnętrzu tego sedana Hyundai postawił na komfort. Opcjonalnie, Elantra może być wyposażona w m.in. chłodzony schowek oraz wentylowane przednie siedzenia, które dodatkowo mogą być również ogrzewane. Elementem niespotykanym na szeroką skalę w segmencie C jest natomiast podgrzewana tylna kanapa. Jako opcja dostępny jest również 4,3-calowy wyświetlacz LCD, który ułatwia sterowanie systemem audio, multimediami i ustawieniami. Ponadto, ekran ten może być również wykorzystywany do wyświetlania obrazu z kamery cofania.
W zależności od preferencji, klienci mogą zamówić tapicerkę w kolorach: szarym, czarnym, beżowym lub brązowym. Hyundai nie zrezygnował z kontrowersyjnego, niebieskiego podświetlenia tablicy rozdzielczej oraz konsoli centralnej. Przy okazji liftingu, zmodyfikowano natomiast podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami. Teraz, znajduje się on wyżej, co powinny docenić zwłaszcza osoby o słusznej budowie ciała.
Elantra została zbudowana na płycie podłogowej kompaktowego hatchbacka i30 i korzysta dokładnie z tych samych, sprawdzonych rozwiązań w kwestii konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu belkę skrętną. Z kolei układ kierowniczy wyposażono w znany z innych modeli tej marki system Flex Steer. Dzięki niemu, poprzez wybranie odpowiedniego trybu pracy kierowca może dostosować siłę wspomagania do aktualnie panujących warunków

drogowych.
W Polsce, auto oferowane jest wyłącznie z jednym silnikiem – benzynowym motorem o pojemności 1.6-litra, który współpracuje z 6-stopniowymi przekładniami, manualną lub automatyczną. Jednostka ta generuje 132 KM i 157 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wystarcza to, by rozpędzić ważącą 1200 kg Elantrę od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 (manual) lub 11,6 sekundy (automat). Z kolei prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 200 oraz 195 km/h. Według producenta, do przejechania 100 km Elantra ze skrzynią manualną potrzebuje średnio 6,5 litra benzyny. Na tym samym dystansie, wersja z przekładnią automatyczną zużywa o 0,6 litra paliwa więcej.
Hyundai Elantra jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Classic, Comfort i Style. Najtańsza odmiana tego modelu to wydatek rzędu 64 tys. złotych. Natomiast ceny wersji Style ze skrzynią automatyczną zaczynają się od 84,1 tys. zł.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- "To interes Polski i całego Zachodu". Sellin o komisji ds. rosyjskich wpływów
- Wielka miłość zabezpieczona dokumentem. Miliarder będzie chronił majątek intercyzą
- Najnowszy sondaż. Kto traci, a kto zyskuje? Tak wyglądałby skład Sejmu
- Macierewicz o komisji: Kto odmawia udziału w badaniu, deklaruje się po stronie Rosji