Zanim przybliżymy plusy hybrydowego serca tego Nissana, warto wspomnieć o samym modelu i jego najbardziej interesującej wersji wyposażeniowej.
Nissan Juke. Styl który zwraca uwagę.

Fot. Nissan
Aktualna wersja, która jest w ofercie od 2019 roku, przyciąga uwagę zwiększonymi wymiarami (dł/szer/wys – 4210/1800/1590 mm, podczas gdy poprzednik miał – 4135/1765/1570 mm ), atletyczną sylwetką, atrakcyjnymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz stylistyką coupé z dachem, który wydaje się unosić w powietrzu. Jest to szczególnie widoczne w przypadku wersji w której dach jest czarny i kontrastuje z lakierem nadwozia.
Oferowane w standardzie, w pełni diodowe reflektory, zachowały kultowy okrągły kształt, ale teraz został on wzbogacony o nowy motyw litery „Y”.
Dostrzegalne zmiany zaszły także we wnętrzu. Względem poprzednika nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 58 mm na poziomie kolan oraz o 11 mm nad głowami.
Jest to głównie efekt większego o ponad 100 mm rozstawu osi, który z 2530 mm zwiększono do 2636 m. Zmianie uległa też przestrzeń bagażowa, którą powiększono z 354 do 422 litrów (po złożeniu foteli 1189 litra poprzednio i 1305 litrów obecnie).
Przeprojektowane wnętrze jest obecnie bardziej eleganckie i komfortowe. Pozycja kierowcy jest wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika. Całkowicie przeprojektowano także deskę rozdzielczą, która nie robi już wrażenia „plastikowej zabawki”, a nowe, miękkie w dotyku materiały dodają prestiżu.
N Design, Indywidualność to moje drugie imię
Szczególnie atrakcyjna jest wersja wyposażenia N-Design (nie dostępna w poprzedniej generacji). Standardowa personalizacja tej wersji to dwukolorowe nadwozie: czarny, czerwony lub srebrny dach i odpowiedni kolor nadwozia.
Dostępne opcje to:
- dach czarny i nadwozie: białe, niebieskie, szare, srebrne, burgundowe, czerwone lub brązowe;
- dach srebrny i nadwozie: czarne, granatowe, brązowe, niebieskie, burgundowe, czerwone;
- dach czerwony i nadwozie: szare lub czarne.
Co ważne, wszystkie te opcje kolorystyczne są w ramach wyposażenie N-Design, a to oznacza, że są bez dopłat.
Nissan Juke N-Design i wybór wnętrza
Kolejnym krokiem personalizacji jest wnętrze. W tym wypadku klienci mają do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika.
- tapicerka materiałowa szaro-biała;
- tapicerka skórzana ekologiczna w kolorze czarno-pomarańczowym;
- tapicerka skórzana ekologiczna w kolorze czarnym w połączeniu z alacantarą.
Niestety dwa ostatnie warianty, które dodają prestiżu i innowacyjności, wymagają zakupu pakietu spersonalizowanego wnętrza premium (koszt 2700 złotych).
Nissan Juke N- Design i wybór kół

Fot. Nissan
Wybierając koła, musimy zadowolić się jedyną opcją. Standardem w wersji N-Design są jednak imponujące i największe w ofercie, 19 calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia. Opony założone w tym modelu to 225/45R19.
Nissan Juke. Nareszcie hybryda
Juke był oferowany tylko w jednej wersji silnikowej – z trzycylindrową jednostką 1,0 DIG-T o mocy 114 KM. Jest to fajny silniczek, zapewniający dość dobre osiągi, ale ta oferta nie zadowalała wszystkich klientów. Stąd też wielu dealerów narzekało na brak różnorodności wersji silnikowych. Obecnie do oferty sprzedażowej trafiła też wersja hybrydowa.
Zespół napędowy wykorzystuje dwa silniki: główny silnik elektryczny 49 KM i silnik benzynowy 94 KM. Silniki mogą pracować łącznie, aby zapewnić większą moc i bardziej dynamiczne przyspieszenia. W skład układu hybrydowego wchodzi także 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik oraz 1,2-kilowatowy akumulator chłodzony cieczą. Sumaryczna moc układu hybrydowego to 143 KM.
Warto podkreślić, że jest to klasyczna hybryda HEV, a nie układ z doładowaniem zewnętrznym typu plug-in. W małym modelu większa bateria znaczne zwiększa bowiem masę pojazdu, ogranicza wielkość zbiornika paliwa, a przy tym jest z reguły za mała do swobodnego poruszania w cyklu elektrycznym na dłuższych dystansach, jak w wersjach większych.
Zastosowany układ hybrydowy rozwija o 25% większą moc niż aktualnie stosowany silnik benzynowy, przy mniejszym zużyciu paliwa – nawet o 40% w cyklu miejskim oraz 20% w cyklu mieszanym.
Auto produkowane jest w Sunderland w Wielkiej Brytanii.
Przekładnia. Innowacja technologiczna
Różnicą pomiędzy klasycznymi hybrydami innych producentów jest przekładnia, którą zaprojektowano w oparciu o doświadczenia zdobyte w sportach motorowych.
Od strony technicznej, skrzynia ma dwa przełożenia dla głównego silnika elektrycznego i cztery przełożenia dla silnika benzynowego. Natomiast pomocniczy silnik elektryczny (wspomniany15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik) jest sprzęgnięty na stałe z silnikiem benzynowym.
- w trybie napędu wyłącznie elektrycznego wykorzystywane są dwa przełożenia;
- w trybie napędu wyłącznie spalinowego wykorzystywane są cztery przełożenia;
- w trybie napędu hybrydowego wykorzystywane są dwa razy po cztery przełożenia.
Inteligentna, automatyczna skrzynia biegów przenosi siłę napędową z trzech silników zgodnie z trzema trybami napędu, aby zapewnić efektywną i dynamiczną jazdę.
Jak to się sprawdza podczas jazdy?

Fot. Nissan
Model rusza wykorzystując silnik elektryczny, jak klasyczna hybryda. W związku z tym, że silnik elektryczny o mocy 49 KM służący do napędu kół samochodu, ma moment obrotowy 205 Nm, dostępny już od chwili uruchomienia jednostki, przyspieszenie jest bardzo dynamiczne. Wykorzystując napęd elektryczny, model może płynie osiągnąć nawet 55 km/h.
Podczas jazdy wyraźnie odczuwamy też efekt jazdy samochodem elektrycznym i odzyskiwania energii. Poruszanie się tym Nissanem bardziej przypomina bowiem jazdę elektrykiem niż klasyczną hybrydą. Przekonuje o tym m.in. system e-Pedal, jaki znamy z elektrycznego Nissana Leaf. Umożliwia on sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jednego pedału.
Gdy kierowca zdejmuje stopę z pedału gazu, samochód zaczyna delikatnie hamować. Trwa to aż do uzyskania prędkości pełzania (ok. 5 km/h). Umożliwia to maksymalne doładowanie akumulatora energią odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania, co przekłada się później na wykorzystanie energii podczas jazdy w trybie elektrycznym.
Dla osób z niedowierzaniem czytającym o systemie e-Pedal, pragnę przekazać, że hamowanie auta nie jest gwałtowne, a używanie tego rozwiązania szybko wchodzi w nawyk. Wystarczy tylko zauważyć, że dojeżdżając do skrzyżowania, przejścia dla pieszych, czy przygotowując się do skrętu, zazwyczaj przyhamowujemy. W przypadku systemu e-Pedal wystarczy jedynie ściągnąć stopę z pedału przyspieszenia.
Jazda z wykorzystaniem tego układu jest intuicyjna i bardzo szybko przyswajalna przez kierowcę. Tym samym przyzwyczajamy się do tego układu bardzo szybko.
Wizualne zmiany

Fot. Nissan
Juke w wersji hybrydowej zachował stylistkę sportowego coupé-crossovera. Różnice w wyglądzie dotyczą jedynie emblematów Hybrid umieszczonych na przednich drzwiach i pokrywie bagażnika.
Na osłonie chłodnicy modelu Juke Hybrid znalazło się też nowe logo Nissana oraz błyszcząca czarna listwa wzdłuż linii styku z pokrywą silnika, nawiązująca do motywu znanego z innych zelektryfikowanych Nissanów. Dodatkowo model posiada dwukolorowe obręcze o średnicy 19 cali, podobne do tych z modelu Ariya, zapewniające atrakcyjniejszy wygląd i odpowiednie właściwości aerodynamiczne.
Ceny i oferty w Polsce
Klienci z Polski mogą już rozpocząć proces składania zamówienia w ramach przedsprzedaży oraz poznać różne wersje modelu Juke Hybrid. Ceny modelu ustalono na 125 400 złotych za wersję N-Connecta, 138 970 zł za N-Design, 142 370 zł za wersję Tekna. Na rynek polski przygotowano także 60 modeli wersji specjalnej Premiere Edition wycenionej na 137 570 złotych.
Dostawy nowego Nissana Juke Hybrid rozpoczną się w Polsce w sierpniu.
Podstawowe dane techniczne Nissana Juke hybrid i jego konkurentów:
Nissan Juke Hybrid | Renault Captur Hybrid | Toyota CHR Hybrid 1,8 | Toyota CHR Hybrid 2,0 | |
dł/szer/wys [mm] | 4210/1800/1595 | 4227/1797/1576 | 4395/1795/1555 | 4395/1795/1555 |
rozstaw osi [mm] | 2636 | 2639 | 2640 | 2640 |
układ napędowy moc [KM] | 143 | 143 | 122 | 184 |
masa [kg] | 1362 | 1438 | 1420 | 1420 |
prędkość maks [km/h] | 165 | 170 | 170 | 180 |
przyspieszenie [sek] | 10,2 | 10,6 | 11 | 8,2 |
śr spalanie [wg WLTP] | 5 | 4,8 | 4,8 | 5,3 |
cena od [zł] | 125 470 | 117 800 | 124 900 | 144 400 |
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?