
Zaśnięcie kierowcy podczas długiej jazdy jest przyczyną wielu wypadków.
Gdy pojazd jadący z prędkością większą niż 80 km/h powoli zbacza z toru jazdy i przejeżdża przez linie wyznaczające pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, uruchamia się system alarmowy. W siedzisku fotela kierowcy generowane są wstrząsy po stronie przekroczenia linii. Wstrząsy te mają obudzić kierowcę, by skorygował tor jazdy.

System ma 6 czujników umieszczonych po 3 z każdej strony pojazdu. W czujniku umieszczona jest dioda emitująca promieniowanie podczerwone. Zmiany odbicia wiązki promieniowania są odbierane przez detektor. Urządzenie rozróżnia linie ciągłe i przerywane w kolorze białym, żółtym, czerwonym i niebieskim. Jednocześnie urządzenie rozróżnia inne znaki na jezdni, np. strzałki do zjazdu i znormalizowane napisy.
Urządzenie to ma także tę zaletę, że zamierzona zmiana pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu objawia się wibracją w siedzisku. By uniknąć tego dyskomfortu wielu kierowców zapewne włączy kierunkowskaz.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?