Na początku naszego zestawienia pragniemy jednak zwrócić uwagę, że wszystkie ceny podane w raporcie to najniższe wartości cennikowe. Może się zatem okazać (i na pewno okaże), że na „najtańszy model cennikowy” musimy czekać dłużej niż na inną wersję. Jest to efektem „wojny cennikowej”. Większość producentów, aby umieścić w cenniku super atrakcyjną wersję „w cenie od...”, przygotowuje w ofercie ubogą opcję, która... nie wzbudza żadnego zainteresowania nabywców. W efekcie, jako model bez zainteresowania, nie będzie preferowany przez importera i nie będzie zamawiany. Pozostając jedynie punktem odniesienia, od jakiej kwoty „startują” ceny danego auta.
Ceny aut. Segment C, czyli klasa Golfa
Jest to z pewnością najbardziej popularny segment. Wymiary aut należących do tej klasy gwarantują wygodną podróż czterech dorosłych osób nawet na dłuższe przejażdżki. Dodatkowo kompaktowe wymiary samochodów pozwalają także na swobodną jazdę w mieście. Ciekawostką jest fakt, że pierwszy model hatchbacka tej klasy, który zapoczątkował istnienie tego segmentu, to Volkswagen Golf (w 1974 roku). Model ten przez długie lata był niekwestionowanym królem segmentu, który nawet przybrał od niego nazwę. Obecnie, przy dużej ilości konkurencyjnych modeli, jego dominacja się zatarła,