Na początku naszego zestawienia pragniemy jednak zwrócić uwagę, że wszystkie ceny podane w raporcie to najniższe wartości cennikowe. Może się zatem okazać (i na pewno okaże), że na „najtańszy model cennikowy” musimy czekać dłużej niż na inną wersję. Jest to efektem „wojny cennikowej”. Większość producentów, aby umieścić w cenniku super atrakcyjną wersję „w cenie od...”, przygotowuje w ofercie ubogą opcję, która... nie wzbudza żadnego zainteresowania nabywców. W efekcie, jako model bez zainteresowania, nie będzie preferowany przez importera i nie będzie zamawiany. Pozostając jedynie punktem odniesienia, od jakiej kwoty „startują” ceny danego auta.
Ceny aut. Segment A – miejskie maluchy
Zapewne wielu Czytelników nie pamięta już tych czasów, ale samochody segmentu A były kiedyś najpopularniejszymi modelami w Polsce. Nie brało się to bynajmniej z dążenia do minimalizacji zatłoczenia na miejskich ulicach. Po prostu były to modele najtańsze, a dodatkowo auta tego segmentu były produkowane w Polsce w Tychach.
Wraz z zamożnością społeczeństwa, Polacy przesiadali się do większych pojazdów. Zresztą zapotrzebowane na modele segmentu A malało w całej Europie. Aktualnie pojazd z segmentu A jest wykorzystywany głównie wg swego przeznaczenia, tzn jako auto do krótkich przejazdów.