Ceny samochodów. Ile kosztują najtańsze auta segmentu A i B?

Bogusław Korzeniowski
Przygotowaliśmy raport z rynku w Polsce odnośnie cen najtańszych modeli w poszczególnych segmentach. Umożliwi to zorientować się, czy zaplanowany budżet pozwala na zakup pojazdu o interesującej nas wielkości. Na początek sprawdzamy najtańsze modele z bardzo popularnego segmentu A i B.Fot. materiały prasowe
Przygotowaliśmy raport z rynku w Polsce odnośnie cen najtańszych modeli w poszczególnych segmentach. Umożliwi to zorientować się, czy zaplanowany budżet pozwala na zakup pojazdu o interesującej nas wielkości. Na początek sprawdzamy najtańsze modele z bardzo popularnego segmentu A i B.Fot. materiały prasowe
Udostępnij:
Przygotowaliśmy raport z rynku w Polsce odnośnie cen najtańszych nowych modeli w poszczególnych segmentach. Umożliwi to zorientować się, czy zaplanowany budżet pozwala na zakup pojazdu o interesującej nas wielkości. Na początek sprawdzamy najtańsze modele z bardzo popularnego segmentu A i B.

Na początku naszego zestawienia pragniemy jednak zwrócić uwagę, że wszystkie ceny podane w raporcie to najniższe wartości cennikowe. Może się zatem okazać (i na pewno okaże), że na „najtańszy model cennikowy” musimy czekać dłużej niż na inną wersję. Jest to efektem „wojny cennikowej”. Większość producentów, aby umieścić w cenniku super atrakcyjną wersję „w cenie od...”, przygotowuje w ofercie ubogą opcję, która... nie wzbudza żadnego zainteresowania nabywców. W efekcie, jako model bez zainteresowania, nie będzie preferowany przez importera i nie będzie zamawiany. Pozostając jedynie punktem odniesienia, od jakiej kwoty „startują” ceny danego auta.

Ceny aut. Segment A – miejskie maluchy

Zapewne wielu Czytelników nie pamięta już tych czasów, ale samochody segmentu A były kiedyś najpopularniejszymi modelami w Polsce. Nie brało się to bynajmniej z dążenia do minimalizacji zatłoczenia na miejskich ulicach. Po prostu były to modele najtańsze, a dodatkowo auta tego segmentu były produkowane w Polsce w Tychach.
Wraz z zamożnością społeczeństwa, Polacy przesiadali się do większych pojazdów. Zresztą zapotrzebowane na modele segmentu A malało w całej Europie. Aktualnie pojazd z segmentu A jest wykorzystywany głównie wg swego przeznaczenia, tzn jako auto do krótkich przejazdów.

Obecnie w Polsce mamy w ofercie m.in.: Fiat 500 - od 56 200 zł, Fiat Panda - od 50 200 zł, Hyundai i10 – od 47 000 zł, Kia Picanto – od 47 900 zł, Suzuki Ignis - od 65 500 zł, Toyota Aygo – od 45 800 zł, VW up! - od 66 090 zł.

Ceny aut. Pięć najtańszych wśród modeli segmentu A

Toyota Aygo – 45 800 zł (1.0 72 KM wersja 2021 X)

Toyota AygoFot. Toyota
Toyota Aygo
Fot. Toyota

Toyota Aygo II została zaprezentowana w marcu 2014, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. W roku 2018 Toyota przeprowadziła facelifting modelu Aygo. Samochód zachował charakterystyczny przód, w który wpisano znak X, jednak teraz jest on bardziej wyrazisty. Auto ma przeprojektowane przednie i tylne reflektory (teraz w technologii LED), zmiany można również zauważyć w jego sylwetce.

 

 

  • Oferowany jest z silnikiem 1.0/ 72 KM
  • Ceny: od 45 800 zł do 56 800 zł
  • Dostępność na rynku: ostatnie modele w salonach. Zastąpi go nowy model

Hyundai i10 – 47 000 zł (1.0 67 KM wersja PURE)

Hyundai i10Fot. Hyundai
Hyundai i10
Fot. Hyundai

Hyundai i10 III, został zaprezentowany w roku 2019.
Trzecia generacja i10 przeszła ewolucyjny zakres zmian w stosunku do poprzednika, zyskując bardziej awangardową stylistykę nawiązującą do nowego języka stylistycznego Hyundaia Sensuous Sportiness.

  • Oferowany jest z silnikami: 1.0/ 67 KM, 1.2/ 84 KM, 1.0 turbo/ 100 KM i LPG 1.2/ 84 KM
  • Ceny: od 47 000 zł do 66 100 zł
  • Aktualny czas oczekiwania: od 7 do 9 miesięcy
  • Gwarancja ceny: NIE

Kia Picanto – 47 900 zł (1.0/ 67 KM, wyposażenie M)

Kia PicantoFot. Kia
Kia Picanto
Fot. Kia

Kia Picanto III została zaprezentowana po raz pierwszy w roku 2017. Kolejne wcielenie Kii Picanto zyskało bardziej agresywną stylizację i łagodniej ukształtowaną bryłę nadwozia. Pas przedni przyozdobił ponownie duży wlot powietrza w zderzaku, z kolei atrapa chłodnicy stała się węższa.

 

 

  • Oferowany jest z silnikami: 1.0/ 67 KM i 1.2/ 84 KM
  • Ceny od: 47 900 zł do 67 400 zł
  • Dostępność na rynku: pojedyncze sztuki w salonach. Aktualny czas oczekiwania na wersje zamówioną do 6 miesięcy
  • Gwarancja ceny: TAK

Fiat Panda – 49 700 zł (1.0/ 70 KM wersja PANDA)

Fiat PandaFot. Fiat
Fiat Panda
Fot. Fiat

Fiat Panda III został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011.
Pojazd zbudowany został na bazie płyty podłogowej Fiat Mini Platform wykorzystanej do produkcji modeli 500, 500L, Forda Ka oraz Lancii Ypsilon. W przeciwieństwie do drugiej generacji pojazdu, produkcję auta przeniesiono z polskiej fabryki w Tychach do włoskiej fabryki w Pomigliano d'Arco koło Neapolu.

  • Oferowany jest z silnikami: 1.2 LPG/ 69 KM, 1.0 hybrid/ 70 KM, 0/9 TwinAir/ 85 KM
  • Ceny: od 49 700 zł do 70 400 zł (4x4)
  • Dostępność na rynku: wyższe wersje są dostępne, tańsze zamówienie od 2 do 3 miesięcy
  • Gwarancja ceny: TAK

Fiat 500 – 54 000 zł (1.0/ 70 KM wersja CULT)

Fiat 500Fot. Fiat
Fiat 500
Fot. Fiat

Produkcja pojazdu rozpoczęła się w maju 2007 w tyskich zakładach Fiat Auto Poland.
W 2015 auto przeszło face lifting. Pojazd otrzymał przeprojektowane wnętrze górnych przednich reflektorów, w które wkomponowane zostały światła mijania (opcjonalnie światła ksenonowe) oraz kierunkowskazy, zaś w dolnych kloszach oprócz świateł drogowych wkomponowane zostały światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.

  • Oferowany jest z silnikiem 1.0 hybrid/ 70 KM,
  • Ceny: od 54 000 zł do 64 100 zł
  • Dostępność na rynku: aktualny czas oczekiwania 3 miesiące
  • Gwarancja ceny: TAK

Ceny aut. Samochody segmentu B - „mieszczuch”

To drugi, niezmiernie popularny niegdyś w Polsce model. W przeciwieństwie do wersji małych jak Cinquecento, czy Seicento, wersje te były już na tyle wygodne, że spokojnie traktowano je jako klasyczne wersje rodzinne. Zresztą nawet dzisiaj są to często pierwsze nowe samochody młodych rodzin. Wytworzyła się także druga grupa potencjalnych nabywców. To osoby, których dzieci opuściły już dom. W efekcie nie potrzebują oni już auta pakownego. Dodatkowo obecne modele mają często wielkość wnętrza jak samochody większe starszych generacji. Typowym przykładem jest obecny VW Polo i Golf IV z lat 1997-2006.

W Polsce aktualnie oferowane są m.in.: Citroen C3 – 56 500 zł, Dacia Sandero – 45 000 zł, Ford Fiesta - 66 000 zł, Hyundai i 20 - 61 500 zł, Kia Rio 57 900 zł, Mazda 2 - 69 900 zł, Mitsubishi Space Star – 59 900 zł, Nissan Micra – 66 490 zł, Opel Corsa - 57 200 zł, Peugeot 208 – 64 300 zł, Renault Clio - 59 900 zł, Seat Ibiza - 64 300 zł, Skoda Fabia - 62 000 zł, Suzuki Swift - 61 600 zł, Toyota Yaris – 64 900 zł, VW Polo - 64 090 zł.

Ceny aut. Pięć najtańszych wśród modeli segmentu B

Dacia Sandero – 45 000 zł (1.0/ 67 KM wersja Acces)

Dacia SanderoFot. Dacia
Dacia Sandero
Fot. Dacia

Dacia to prawdziwy fenomen ostatnich lat. Wychodząc z założenia jakim hołdował Loise Chevrolet, czyli sprawdzone układy napędowe i jezdne, ale gorsze wyposażenie, zaoferowano samochody z technologią Renault, ale gorszym wyposażeniem i wykończeniem. W efekcie modele odniosły ogromny sukces w państwach, gdzie wykończenie nie było najważniejsze. W roku 2020 zaprezentowano Sandero III generacji i ten model chyba pogodzi już zarówno szukających sprawdzonej technologii, jak i efektownego wykończenia. Może on śmiało konkurować z tańszymi modelami innych firm.

 

 

  • Model oferowany jest z silnikami: 1.0/ 67 KM, 1.0/ 91 KM i 1.0 LPG/ 100 KM
  • Ceny modelu: od 45 000 zł do 63 900 zł
  • Dostępność na rynku: czas oczekiwania od 4 do 5 miesięcy
  • Gwarancja ceny: TAK

Citroen C3 – 56 500 zł (1.2 83 KM wersja LIVE)

Citroen C3Fot. Citroen
Citroen C3
Fot. Citroen

Trzecia generacja modelu C3 została zaprezentowana w marcu 2016 na Geneva Motor Show. Stylizacja trzeciego wcielenia C3 nawiązuje do języka stylistycznego marki zapoczątkowanego przez C4 Picassso drugiej generacji, czy C4 Cactus. Odznacza się on trzema liniami przednich świateł - najpierw wąski pasek diod do jazdy dziennej w technologii LED połączonych z logo marki, następnie reflektory, a na dole światła przeciwmgielne. Trzecia generacja C3 wyróżnia się także opcjami personalizacji wyglądu nadwozia - może ono otrzymać dwukolorowe malowanie, a także panele przeciwko uszkodzeniom airbump na dolnych częściach drzwi kierowcy i pasażera, również znane z modelu C4 Cactus.

  • Oferta silnikowa: 1.2 PureTech/ 82 KM, 1.2 Puretech/ 110 KM, diesel 1.5 BlueHDi/ 102 KM
  • Cena: od 56 500 zł do 83 300 zł
  • Dostępność na rynku: jednostkowe modele w salonach. Czas oczekiwania przy zamówieniu ok. 4 miesiące
  • Gwarancja ceny: TAK

Opel Corsa – 57 200 zł (1.2/ 75 M wersja 2022 Corsa)

Opel CorsaFot. Opel
Opel Corsa
Fot. Opel

Opel Corsa VI został zaprezentowany po raz pierwszy w maju 2019. Corsa szóstej generacji jest bliźniaczym modelem w stosunku do przedstawionej kilka miesięcy wcześniej drugiej generacji Peugeota 208 i zarazem blisko spokrewniona z produkowanym od 2016 roku Citroenem C3. Widać to po charakterystycznej sylwetce, która wyróżnia się długą przednią maską, krótkimi tylnymi drzwiami i dużym rozstawem osi. W stosunku do poprzednika nowa Corsa jest dłuższa, szersza i niższa.

 

 

  • Oferowane silniki: 1.2 PureTech/ 75 KM, 1.2 PureTech/ 110 KM, 1.2 PureTech/130 KM, diesel 1.5/ 102 KM
  • Ceny modelu: od 57 200 do 93 300 zł
  • Dostępność na rynku: dostępne. Indywidualne zamówienia realizowane są do 3 miesięcy
  • Gwarancja ceny: TAK

Kia Rio – 57 900 zł (1.2/ 84 KM wersja wyposażeniowa M)

Kia RioFot. Kia
Kia Rio
Fot. Kia

Kia Rio IV została zaprezentowana po raz pierwszy w roku 2016. Pojazd zyskał bardziej stonowane proporcje przy zachowaniu charakterystycznych cech designu marki. Te cechy wyróżniające to: duże, agresywnie stylizowane reflektory, wąski wlot powietrza z motywem tygrysiego nosa, a także dwuczęściowe lampy tylne umieszczone tuż pod szybą bagażnika. Za stylizację pojazdu odpowiadają europejskie, amerykańskie, a także południowokoreańskie centra projektowe.

  • Oferta silnikowa: 1.2/ 84 KM, 1.0 t/ 100 KM, 1.0 t/ 120 KM, 1.2 LPG/ 84KM
  • Cena: od 57 900 zł do 84 900 zł
  • Dostępność na rynku: pojedyncze sztuki w salonach. Aktualny czas oczekiwania na wersje zamówioną do 6 miesięcy
  • Gwarancja ceny: TAK

Renault Clio – 59 900 zł (1.0/ 67 KM ZEN)

Renault Clio Fot. Kamil Rogala
Renault Clio
Fot. Kamil Rogala

Renault Clio V zostało zaprezentowane po raz pierwszy w roku 2019. W porównaniu do poprzednika ma podobny kształt nadwozia, podobną linię okien i zbliżone proporcje. Jest to jednak zupełnie nowa konstrukcja zbudowana od podstaw na nowej platformie koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi. Samochód jest przez to krótszy, ale i szerszy oraz wyższy. Kabina pasażerska jest teraz przestronniejsza, a wyposażenie bogatsze,

  • Dostępne silniki: hybryda 1.6 e-tech/ 140 KM, 1.0/ 67 KM, 1.0t/ 91 KM, 1.3t/ 140 KM, 1.0 LPG/ 100 KM
  • Ceny modelu: od 59 900 zł do 91 900 zł.
  • Dostępność na rynku: czas oczekiwania 3 miesiące. Droższe są dostępne
  • Gwarancja ceny: TAK

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie