W przeciwieństwie do wielu pojazdów ze zdejmowanym dachem, w przypadku MP4-12C Spider McLaren nie musiał wzmacniać karoserii auta. Wynika to z faktu, iż od samego początku procesu projektowania samochód był tworzony właśnie z myślą o kabriolecie. W ten sposób zachowano sztywność całej konstrukcji. Jednak ze względu na mechanizm składania dachu, wersja Spider jest cięższa od Coupe o ok. 40 kg.
Dach typu hard top składany jest automatycznie, a cała operacja trwa 17 sekund i może być wykonana podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Ciekawym rozwiązaniem stylistycznym jest zastosowanie szklanej pokrywy silnika.
Auto zyskało nowy system Vehicle Lift. Pozwala on na zwiększenie prześwitu o 40 mm z przodu oraz 25 mm z tyłu, co może być pomocne przy np. pokonaniu progów zwalniających.
Spider napędzany jest przez tę samą jednostkę napędową, co Coupe. 3.8-litrowy silnik V8 generuje 625 KM. Moc ta jest przekazywana na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Taki zestaw pozwala na osiągnięcie prędkości 200 km/h po upływie 9 sekund. Jest to o 0,2 s więcej, niż w przypadku Coupe. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna MP4-12C Spider wynosi 329 km/h. Producent podał także średnie zużycie paliwa. W trybie mieszanym, ten supersamochód zadowala się średnio 11,7 l benzyny na 100 km.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?