Szczególne cechy nowego spydera zdradza już sama nazwa MC20 Cielo: MC to skrót od Maserati Corse („Wyścigi”), 20 odnosi się do roku 2020, który rozpoczął nową epokę w historii marki, a Cielo („niebo”) podkreśla fakt, że jest to model stworzony dla przyjemności z jazdy pod gołym niebem.
Włoska nowość napędzana jest 3-litrowym silnikiem z dwiema turbinami, który dostarcza 630 KM oraz 730 Nm. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.
Przyspieszenie do100 km/h zajmuje 3,0 s (o 0,1 s wolniej od coupe), a sprint do 200 km/h trwa 9,2 s (wolniej o 0,4 s). Prędkość maksymalna to ponad 320 km/h.
Model wyposażono w najnowocześniejsze okno elektrochromowe (inteligentne szkło), którego przepuszczalność światła można natychmiast zmienić za dotknięciem przycisku na centralnym ekranie – i wybrać przeźroczystość lub nieprzeźroczystość.
Oprócz czujników parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola dostępnych w MC20 od roku modelowego 2022 nowy spyder wprowadza autonomiczne awaryjne hamowanie, informacje o znakach drogowych oraz zestaw kamer 360°.
Na życzenie MC20 Cielo może oferować opcjonalne nagłośnienie Sonus faber High Premium. 12 głośników rozmieszczono tak, aby uzyskać naturalne brzmienie wyróżniające systemy audio Sonus faber. A za zarządzanie wrażeniami z jazdy odpowiada system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA) z usługami Maserati Connect.
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?