Aygo to najmniejszy z modeli Toyoty. W najbliższych dniach samochód ten zostanie wprowadzony na nasz rynek. Najtańszy, 3-drzwiowy z silnikiem 1,1 l/68 KM kosztuje 33 700 zł.
Toyota Aygo wraz z Peugeotem 107 i Citroenem C1 tworzy rodzinę "trojaczków" produkowanych w czeskiej fabryce w Kolinie.
Samochody debiutowały w marcu podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Auta mają wiele wspólnych podzespołów m.in. tę samą płytę podłogową i silniki. Styliści zadbali jednak o nadanie im indywidualnych cech. Wnętrze Aygo zaprojektowano inspirując się wyglądem kabiny łodzi motorowych. Stąd połączenie elementów sportowych i wzornictwa, które można określić jako zabawowe. Zegary rozmieszczono dość nietypowo - obrotomierz niejako wyrasta z szybkościomierza. Charakterystyczne są także przełączniki
regulacji nawiewu. Uwagę zwraca oryginalny tył Aygo, który został w całości przeszklony. Tylna szyba jest jednocześnie klapą bagażnika. Szeroko rozstawione koła i masywne zderzaki nadają autu dynamiczny charakter.
Nazwa Aygo pochodzi od połączenia dwóch angielskich sylab: "i" i "go", co w dosłownym tłumaczeniu znaczy "jadę", "poruszam się". Samochód stworzony został z myślą o młodych kierowcach zamieszkujących duże aglomeracje, dla których będzie pierwszym w życiu własnym autem. Niewielkie
wymiary pojazdu (długość 340 cm, szerokość 162 cm) pozwalają na łatwe parkowanie w wielkomiejskiej dżungli, gdzie każdy centymetr kwadratowy jest na wagę złota. Promień skrętu wynoszący zaledwie 4,73 m sprawia, że manewrowanie najmniejszą Toyotą nie powinno sprawiać trudności.
Autem może podróżować czterech pasażerów, dla których przygotowano oddzielne siedzenia. Bagażnik ma pojemność 139 litrów. Dodatkowo niewielkie przedmioty można przewozić w kieszeniach drzwi i schowkach, których łączna objętość wynosi 25 litrów. Aygo jest samochodem bezpiecznym. W testach przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP przyznano jej cztery na pięć możliwych gwiazdek. To dobry wynik zważając na niewielkie wymiary samochodu. Podróżujących chronią m.in. kontrolowane strefy
zgniotu i poduszki powietrzne.
Zawieszenie przednie samochodu to poddana niewielkim modyfikacjom konstrukcja znana z modelu Yaris wykorzystująca kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano belkę skrętną.
W Polsce Aygo oferowana będzie z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Za drugą parę drzwi trzeba dopłacić 900 zł. Początkowo można ją będzie kupić tylko z silnikiem benzynowym o pojemności 1 l. 3-cylindrowa jednostka napędowa wytwarzana w wałbrzyskich zakładach Toyoty ma układ zmiennych faz rozrządu i rozwija moc 68 KM. Wykonano ją z aluminium, dzięki czemu jej masa wynosi zaledwie 67 kg. W późniejszym okresie Aygo dostępna będzie z dieslem 1,4 l/54 KM opracowanym przez koncern PSA Peugeot Citroen. Silniki mogą współpracować z manualną, 5-stopniową skrzynia biegów lub 5-biegową przekładnią manualną z elektronicznie sterowanym sprzęgłem.
Wyposażenie standardowe: dwie przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomagania układu kierowniczego.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?