Maleństwo Toyoty

(mp)
W najbliższych dniach Toyota Aygo zostanie wprowadzona na nasz rynek. Najtańsza, 3-drzwiowa z silnikiem 1,1 l/68 KM kosztuje 33 700 zł.

Aygo to najmniejszy z modeli Toyoty. W najbliższych dniach samochód ten zostanie wprowadzony na nasz rynek. Najtańszy, 3-drzwiowy z silnikiem 1,1 l/68 KM kosztuje 33 700 zł.

 

Toyota Aygo wraz z Peugeotem 107 i Citroenem C1 tworzy rodzinę "trojaczków" produkowanych w czeskiej fabryce w Kolinie.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

 

Samochody debiutowały w marcu podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Auta mają wiele wspólnych podzespołów m.in. tę samą płytę podłogową i silniki. Styliści zadbali jednak o nadanie im indywidualnych cech. Wnętrze Aygo zaprojektowano inspirując się wyglądem kabiny łodzi motorowych. Stąd połączenie elementów sportowych i wzornictwa, które można określić jako zabawowe. Zegary rozmieszczono dość nietypowo - obrotomierz niejako wyrasta z szybkościomierza. Charakterystyczne są także przełączniki

Fot. Toyota
Fot. Toyota

regulacji nawiewu. Uwagę zwraca oryginalny tył Aygo, który został w całości przeszklony. Tylna szyba jest jednocześnie klapą bagażnika. Szeroko rozstawione koła i masywne zderzaki nadają autu dynamiczny charakter.

 

Nazwa Aygo pochodzi od połączenia dwóch angielskich sylab: "i" i "go", co w dosłownym tłumaczeniu znaczy "jadę", "poruszam się". Samochód stworzony został z myślą o młodych kierowcach zamieszkujących duże aglomeracje, dla których będzie pierwszym w życiu własnym autem. Niewielkie

Fot. Toyota
Fot. Toyota

wymiary pojazdu (długość 340 cm, szerokość 162 cm) pozwalają na łatwe parkowanie w wielkomiejskiej dżungli, gdzie każdy centymetr kwadratowy jest na wagę złota. Promień skrętu wynoszący zaledwie 4,73 m sprawia, że manewrowanie najmniejszą Toyotą nie powinno sprawiać trudności.

 

Autem może podróżować czterech pasażerów, dla których przygotowano oddzielne siedzenia. Bagażnik ma pojemność 139 litrów. Dodatkowo niewielkie przedmioty można przewozić w kieszeniach drzwi i schowkach, których łączna objętość wynosi 25 litrów. Aygo jest samochodem bezpiecznym. W testach przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP przyznano jej cztery na pięć możliwych gwiazdek. To dobry wynik zważając na niewielkie wymiary samochodu. Podróżujących chronią m.in. kontrolowane strefy

Fot. Toyota
Fot. Toyota

zgniotu i poduszki powietrzne.

 

Zawieszenie przednie samochodu to poddana niewielkim modyfikacjom konstrukcja znana z modelu Yaris wykorzystująca kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano belkę skrętną.

 

W Polsce Aygo oferowana będzie z nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Za drugą parę drzwi trzeba dopłacić 900 zł. Początkowo można ją będzie kupić tylko z silnikiem benzynowym o pojemności 1 l. 3-cylindrowa jednostka napędowa wytwarzana w wałbrzyskich zakładach Toyoty ma układ zmiennych faz rozrządu i rozwija moc 68 KM. Wykonano ją z aluminium, dzięki czemu jej masa wynosi zaledwie 67 kg. W późniejszym okresie Aygo dostępna będzie z dieslem 1,4 l/54 KM opracowanym przez koncern PSA Peugeot Citroen. Silniki mogą współpracować z manualną, 5-stopniową skrzynia biegów lub 5-biegową przekładnią manualną z elektronicznie sterowanym sprzęgłem.

 

Wyposażenie standardowe: dwie przednie poduszki powietrzne, układ ABS, wspomagania układu kierowniczego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty