Wyróżniające się sylistyką RC coupe będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: z 2,5-litrowym silnikiem pracującym
w układzie w pełni hybrydowym w modelu RC 300h, który zostanie zaprezentowany na rynku europejskim w ciągu 2015 r. oraz z 3,5-litrowym silnikiem V6, z 8-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów – tylko na rynek rosyjski pod koniec 2014 r. Bazuje on na płycie podłogowej GS, jednak jego wymiary różnią się całkowicie od wymiarów pojazdów serii GS i IS. W nowym modelu RC zastosowano ostatnio opracowane przez firmę Lexus zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak nowy zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI), czy udoskonalony układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM).
Wersja F SPORT bazująca na imponującym modelu Lexusa RC, odznacza się ekskluzywną, jeszcze bardziej sportową, agresywną stylistyką nadwozia i wzornictwem wnętrza, jak również udoskonaloną dynamiką jazdy. Biorąc za punkt odniesienia właściwości jezdne uzyskane w modelu RC oraz wcześniejszych modelach GS i IS, dokonano dalszych ulepszeń w zakresie dynamiki jazdy, obejmujących specjalne modyfikacje przedniego i tylnego zawieszenia, zastosowanie zawieszenia pneumatycznego o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension) z trybem jazdy SPORTS+ i układu wspomagającego dynamikę manewrowania LDH (Lexus Dynamic Handling), tym samym zapewniając użytkownikowi jeszcze bardziej ekscytujące doznania za kierownicą.
Nowy Lexus RC F wejdzie do sprzedaży w Europie na jesieni tego roku. Wyposażony jest w 5,0-litrową jednostkę napędową o mocy powyżej 450 KM i momencie obrotowym 520 Nm, co sprawia, że jest to najmocniejszy samochód z silnikiem V8 stworzony do tej pory przez Lexusa. Obok nowo zestrojonej, 8-biegowej skrzyni biegów zastosowano tu (po raz pierwszy na świecie w sportowym coupe z napędem tylnych kół i silnikiem umieszczonym z przodu) mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential), poprawiający przyczepność i kierowalność auta i zapewniający niezwykle wysoką jakość prowadzenia i dynamiki jazdy.
Światowa premiera nowego auta koncepcyjnego RC F GT3 zapowiada plany Lexusa
dotyczące wsparcia wyścigów samochodowych GT3 w 2015 r. Opracowany w ciągu 2 lat przez firmę Lexus International i jej oddział Techno Craft (który wyprodukował auto w Japonii), bazuje na nowym coupe RC F, najmocniejszym z dotychczas stworzonych w firmie Lexus samochodów wyczynowych z silnikiem V8. Koncepcyjny RC F GT3 ma długość 4705 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1270 mm i rozstaw osi 2730 mm – jest szerszy i niższy od standardowego modelu RC F, a jednocześnie „odchudzony” zgodnie z wyścigową specyfikacją – ma masę zaledwie 1250 kg. Zmodyfikowana wersja silnika V8 modelu RC F dysponuje mocą około 540 KM. Prezentacja koncepcyjnego modelu RC F GT3 wyznacza początek długoterminowego zaangażowania Lexusa w wyścigi GT3. Jazdy testowe rozpoczną się w tym roku zgodnie z zamiarami wsparcia ekip wyścigowych biorących udział w zawodach GT3 w 2015 r. w tej kategorii pojazdów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?