Lamborghini. V8 nie zginęło! Następca Huracána będzie wyposażony w taki silnik!

Paweł Piątek
Drugie Lamborghini w gamie High Performance Electrified Vehicle będzie wyposażone w nowy silnik zdolny do osiągnięcia 10 000 obr/min. Lamborghini 634, następca Huracána, które dołączy do linii HPEV otrzyma silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.
Drugie Lamborghini w gamie High Performance Electrified Vehicle będzie wyposażone w nowy silnik zdolny do osiągnięcia 10 000 obr/min. Lamborghini 634, następca Huracána, które dołączy do linii HPEV otrzyma silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto. Lamborghini
Drugie Lamborghini w gamie High Performance Electrified Vehicle będzie wyposażone w nowy silnik zdolny do osiągnięcia 10 000 obr/min. Lamborghini 634, następca Huracána, które dołączy do linii HPEV otrzyma silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.

Całkowicie nowy silnik to konstrukcja inżynierów z Sant'Agata Bolognese. Ich celem jest zapewnienie osiągów i emocji z jazdy, które przewyższają̨ te z obecnej gamy Huracána.

Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma 4-litrową pojemność́. Maksymalna moc dostarczana przez ICE wynosi 800 KM między 9000 a 9750 obr/min, osiągając maksymalną prędkość́ obrotową silnika wynoszącą 10 000 obr/min.
Jest to wartość́ zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia to, że nowy V8 od Lamborghini jest wyjątkowy w krajobrazie drogowych samochodów supersportowych, także pod względem maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr / min.

Układ elektryczny zaprojektowany i opracowany dla nowego V8 został umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz osiową jednostkę̨ elektryczną. Jest on w stanie wygenerować́ wysokie wartości momentu obrotowego i mocy - maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr/min, zachowując przy tym kompaktowe wymiary i niską masę̨.

Kolejnym kluczowym elementem procesu projektowania było zdefiniowanie dźwięku, aby nadać́ nowej jednostce napędowej unikalny charakter oraz zapewnić́ kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy. Charakterystyka nowego V8 przy wysokich obrotach osiąga szczyt pod względem głośności, co w harmonii z wibracjami przenoszonymi na podwozie przez płaski wał korbowy tworzy wyjątkowe doznania sensoryczne.

Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r. To kolejny punkt zwrotny w ramach programu "Direzione Cor Tauri", którego celem jest zwrot Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty