Kia EV9. Luksusowym Samochodem Roku 2024 w Niemczech

Paweł Piątek
Po debiucie w klasie samochodów o długości pięciu metrów, Kia od razu zdobyła uznanie 27-osobowego jury konkursu „Samochód Roku 2024 w Niemczech”. Kia EV9, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, został wybrany najlepszym samochodem w kategorii „Aut luksusowych”, których ceny w Niemczech zaczynają się od 70 000 euro wzwyż. Kia EV9 pokonała 8 innych modeli, które brały udział w tegorocznej edycji konkursu.
Po debiucie w klasie samochodów o długości pięciu metrów, Kia od razu zdobyła uznanie 27-osobowego jury konkursu „Samochód Roku 2024 w Niemczech”. Kia EV9, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, został wybrany najlepszym samochodem w kategorii „Aut luksusowych”, których ceny w Niemczech zaczynają się od 70 000 euro wzwyż. Kia EV9 pokonała 8 innych modeli, które brały udział w tegorocznej edycji konkursu. KIA
Po debiucie w klasie samochodów o długości pięciu metrów, Kia od razu zdobyła uznanie 27-osobowego jury konkursu „Samochód Roku 2024 w Niemczech”. Kia EV9, elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, został wybrany najlepszym samochodem w kategorii „Aut luksusowych”, których ceny w Niemczech zaczynają się od 70 000 euro wzwyż. Kia EV9 pokonała 8 innych modeli, które brały udział w tegorocznej edycji konkursu.

Kia EV9 to drugi model samochodu elektrycznego nowej generacji, który podąża śladami wielokrotnie nagradzanego EV6 – zdobywcy tytułu europejskiego Samochodu Roku 2022. EV9 będzie można zamawiać w Polsce już pod koniec września, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w tym roku.

„EV9, jako nowy okręt flagowy marki Kia, odgrywa kluczową rolę w przekształcaniu naszej marki w wiodącego dostawcę samochodów elektrycznych. Dzięki niezwykle funkcjonalnemu i przestronnemu wnętrzu, efektownemu designowi i technologii ultraszybkiego ładowania, EV9 wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów” – mówi Won-Jeong Jeong, prezes Kia w Europie. „Jesteśmy bardzo dumni, że EV9 otrzymało tytuł „Luksusowego Samochodu Roku w Niemczech” jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek. To mocny sygnał, że marka Kia i jej strategia dotycząca elektromobilności są doceniane przez ekspertów motoryzacyjnych”.

W konkursie na najlepszy „Samochód Roku w Niemczech”, który w tym roku odbył się po raz szósty, jury składające się z 27 dziennikarzy motoryzacyjnych przetestowało i oceniło łącznie 48 nowych modeli. Konkurs jest podzielony na pięć kategorii – „Auta Kompaktowe”, „Samochody Premium”, „Auta Luksusowe” oraz „Nowa Energia” i „Osiągi”. Jury wybierze teraz głównego zwycięzcę konkursu spośród pięciu najlepszych modeli w każdej kategorii. Wynik zostanie ogłoszony na początku października.

EV9 to jak dotąd największy model marki Kia oferowany w Europie. Podobnie jak EV6, także EV9 zostało skonstruowane na platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) i obsługuje technologię ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V. Zapewnia ona jedną z najlepszych prędkości ładowania, oferowanych przez samochody elektryczne. W idealnych warunkach akumulator, który może zmagazynować 99,8 kWh energii, po zaledwie 15 minutach ładowania zapewnia zasięg do 239 km.

Elektryczny SUV jest dostępny, do wyboru, z napędem na tylne koła i silnikiem o mocy 150 kW, i zapewnia zasięg do 541 km według WLTP lub z napędem na cztery koła. Wówczas Kia EV9 jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 141 kW każdy i oferuje zasięg 497 km (wg WLTP). Wersja AWD jest również dostępna w sportowej odmianie GT-Line, która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h.

EV9 oferuje także wysoki komfort podczas przerw w podróży. Na przykład, wersja GT-Line jest standardowo wyposażona w elektrycznie regulowane fotele relaksacyjne w pierwszym rzędzie. Podczas postoju np. na ładowanie można je ustawić w wygodnej pozycji półleżącej. EV9 jest dostępne w wersji siedmio- lub sześciomiejscowej z dwoma wygodnymi fotelami w drugim rzędzie. Do wyboru są fotele relaksacyjne, takie jak te w pierwszym rzędzie lub fotele obrotowe, które można obrócić o 90 stopni w stronę otwartych drzwi lub o 180 stopni w stronę pasażerów trzeciego rzędu.

Już podstawowy model z napędem na tylne koła oferuje bardzo bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono dwukolorową tapicerkę siedzeń z ekologicznej skóry, automatyczną trzystrefową klimatyzację, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, elektrycznie składane i rozkładane oparcia foteli w trzecim rzędzie, automatycznie wysuwane klamki drzwi, funkcję V2L, która umożliwia wykorzystanie akumulatora jako źródło zasilania, rozpoznawanie linii papilarnych oraz – jako nowość w modelach marki Kia – cyfrowy kluczyk drugiej generacji (Digital Key 2.0). Seryjne systemy asystujące obejmują asystenta jazdy po autostradzie (HDA 2) z funkcją podążania za pasem ruchu (LFA 2), asystenta unikania kolizji czołowej (FCA 2) z funkcją unikania kolizji podczas skręcania na skrzyżowaniu i wykrywaniem ruchu poprzecznego oraz aktywny tempomat. Ponadto, wersja GT-Line jest wyposażona w adaptacyjne reflektory z diodami LED, kamerę monitorującą obszar wokół auta (BVM), asystenta unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym punkcie widzenia lusterek (BCA) i asystenta parkowania z funkcją zdalnego parkowania (RSPA 2), który jest dostępny jako opcja do wyposażenia standardowego, oferowana poprzez aktualizację oprogramowania.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty