Infiniti Q50 2.2D Sport Tech. Test i dane techniczne [galeria]

Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT
Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.
Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce.
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

Design zewnętrzny japońskiego sedana bazuje na rozwiązaniach stylistycznych zaprezentowanych w konceptach: Emerg-E, Etherea i Essence. Drapieżne reflektory przednie, duży, chromowany wlot powietrza, dynamiczny zderzak przedni i wyraźne przetłoczenia na długiej pokrywie silnika w połączeniu z mocno pochyloną szybą czołową podkreślają sportowy wizerunek marki.19-calowe aluminiowe tarcze kół, podwójne końcówki układu wydechowego czy wyprofilowanie pokrywy bagażnika dodatkowo akcentują atletyczny wizerunek modelu.

Wnętrze Infiniti to uczta dla miłośników nowoczesnych rozwiązań multimedialnych – smartfonów, palmtopów, tabletów i innych elektronicznych gadżetów. W Q50-tce znajdziemy 5-calowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej oraz dwa dotykowe (7- i 8-calowy) wyświetlacze na konsoli centralnej. Na najmniejszym 5-calowym ekranie osadzonym pomiędzy dwoma tradycyjnymi zegarami prędkościomierza i obrotomierza prezentowane są m.in. dane z komputera pokładowego, podstawowe wskazówki z nawigacji czy informacje z systemów bezpieczeństwa aktywnego tzw. Tarczy Bezpieczeństwa. Część z tych informacji powielona jest na 8 – calowym wyświetlaczu na którym dodatkowo możemy zobaczyć obraz z kamery cofania i panoramicznej kamery 360° imitującej widok z lotu ptaka, mapę nawigacji oraz dane z fabrycznie zainstalowanych aplikacji np. skrzynki email lub kalendarza. Poniżej na nieco mniejszym ekranie wyświetlane są dane z klimatyzacji, systemu audio oraz aplikacji internetowych, które możemy samodzielnie zainstalować w aucie np. Facebooka lub Twittera.

O tym się mówi: Coco Jambo Warszawa, czyli coś więcej niż klub! [REPORTAŻ]

Infiniti Q50 2.2D Sport TechRynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce.
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

Rynek samochodów premium i luksusowych jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów motoryzacyjnych w Polsce. Wraz ze wzrostem popularności takich pojazdów coraz częściej wieloletnią dominację niemieckiego trio: Audi, BMW i Mercedesa próbują osłabiać kolejni konkurenci: Jaguar, Lexus lub Infiniti.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

Jak większość pojazdów w tym segmencie również kabina Q50 teoretycznie oferuje miejsce dla 5 osób. W praktyce wyprofilowanie tylnej kanapy oraz tunel wału napędowego sprawiają, że środkowe miejsce z tyłu sprawdza się tylko na krótkich dystansach. Na pozostałych miejscach kierowca i pasażerowie będą podróżowali w bardzo komfortowych warunkach. Tapicerka skórzana, którą pokryte są siedziska jest przyjemna w dotyku, a elektryczna regulacja z funkcją pamięci w którą wyposażone są fotele przednie pozwoli każdemu znaleźć optymalną pozycję. W czterodrzwiowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o kubaturze 500 litrów. Dodatkowo asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa oraz otwór umożliwiający przewożenie długich przedmiotów pozwalają powiększyć możliwości transportowe Q50.

Pod maską Infiniti pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2143 cm³, generujący moc 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Ważący 1775 kg pojazd po 8,5 sekundy osiąga 100 km/h i przestaje przyspieszać kiedy prędkościomierz wskaże 230km/h. Diesel współpracuje z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Przełożenia możemy zmieniać za pomocą dźwigni zmiany biegów lub wykorzystując wygodne łopatki przy kierownicy. Automat działa płynnie, ale zdecydowanie za wolno i nie pasuje do modelu o usportowionym wizerunku. Do dyspozycji kierowcy oddano również przełącznik trybu jazdy (standard, sport, jazda po śniegu oraz osobisty) determinujący prace jednostki napędowej, skrzyni biegów oraz siłę wspomagania kierownicy. W codziennej eksploatacji po pokonaniu każdych 100 km z 74-litrowego baku Infiniti ubywa średnio 6,5 litra oleju napędowego.

Ciekawostką w Q50 jest elektroniczny układ kierowniczy „steer by wire” Innowacyjność tego rozwiązania polega na wyeliminowaniu mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą i przednimi kołami. Informacje na temat położenia kierownicy przesyłane są drogą elektroniczną do siłownika sterującego kołami. Zaletą tego rozwiązania jest szybsza reakcja na ruch kierownicy oraz wyeliminowanie nieprzyjemnych wibracji, które w tradycyjnych rozwiązaniach przenoszone są z kół na kierownice. Z systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego współdziała aktywny asystent toru jazdy. Układ ten za pomocą kamery śledzi pasy na jezdni i w razie konieczności samoczynnie koryguje tor jazdy

Infiniti Q50 2.2D Sport Tech19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi
Infiniti Q50 2.2D Sport Tech

19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Fot. Dariusz Wołoszka – INFO-EKSPERT

O bezpieczeństwo podróżnych oprócz 6 poduszek powietrznych i standardowych systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, EBD, TCS, VDC czy BA dba również Tarcza Bezpieczeństwa. To pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa aktywnego w skład którego wchodzą: inteligentny tempomat, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, system ostrzegania o pojeździe znajdującym się w martwym polu, system prewencyjnego hamowania awaryjnego, system ostrzegania o ryzyku kolizji z przodu, system wspomagający kontrolę dystansu oraz system zapobiegania kolizjom z tyłu. 19-calowe tarcze kół w połączeniu z niskoprofilowymi oponami i twardo zestrojonym zawieszeniem sprawiają, że Infiniti prowadzi się pewnie, przewidywalnie i precyzyjnie. Oczywiście nie zapomniano o komforcie. Charakterystyka zawieszenia jest kompromisem pomiędzy optymalnymi właściwościami jezdnymi i poprawnym tłumieniu nierówności.

Ceny Q50 zaczynają się od 151 500 zł, co w połączeniu z innymi atutami tego modelu czyni z niego ciekawą alternatywę dla europejskiej konkurencji.

Wybrane dane techniczne Infiniti Q50 2.2D Sport Tech i konkurentów:

Marka/modelInfiniti Q50Jaguar XEAudi A4
WersjaSport Tech Aut.R-Sport Aut.Sport S tronic
Cena (zł)225 700183 300178 300
SilnikDieselDieselDiesel
Pojemność (cm3)214319991968
Moc (KM)170163190
Moment obrotowy (Nm)400380400
Przyspieszenie
0-100 km/h (s)
8,58,27,7
Prędkość maksymalna (km/h)230227237
Średnie spalanie (l/100 km)4,64,14,1
Skrzynia biegówAutomatyczna
7-biegowa
Automatyczna
8-biegowa
Automatyczna
7-biegowa
Pojemność bagażnika (l)500455350

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie