Veloster pojawił się na rynku w pierwszej połowie 2011 roku. Od początku auto zaskakiwało nietuzinkową stylistyką i ciekawymi rozwiązaniami, jak np. drzwi typu 2+1. Jednak największą wadą Velostera był mało dynamiczny silnik. Wolnossąca jednostka o pojemności 1.6-litra dysponowała co prawdą mocą na poziomie 140 KM, jednak nie zapewniała takich emocji, jak konkurenci.
Teraz ma się to zmienić. Dzięki turbosprężarce typu twin-scroll, moc maksymalna nie tylko wzrosła do 210 KM, lecz również maksymalny moment obrotowy (265 Nm), który dostępny jest już od 1750 obr./min. Koreański
producent nie podał jeszcze danych technicznych tego modelu, jednak możemy oczekiwać, że czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h uległ znacznemu skróceniu, w porównaniu do odmiany wolnossącej, której zajmowało to 9,7 sekundy.
Najmocniejszy Veloster będzie się wyróżniał nie tylko mocniejszym silnikiem, lecz również bardziej sportową stylistyką nadwozia. Przednia część pojazdu została zdominowana przez dużych rozmiarów wlot powietrza. Zmodyfikowano również kształt lamp przeciwmgielnych. Uwagę zwracają też poszerzone nadkola i centralnie umieszczone dwie końcówki układu wydechowego. Jeśli zaś chodzi o zmiany w zawieszeniu, Koreańczycy
zdecydowali się na zastosowanie krótszych sprężyn oraz twardszych amortyzatorów.
Veloster Turbo w europejskiej specyfikacji zostanie zaprezentowany podczas marcowych targów w Genewie. Nie powinien jednak znacząco różnić się od amerykańskiego odpowiednika widocznego na zdjęciach. Na Starym Kontynencie pojazd ten będzie musiał zmierzyć się z m.in. Volkswagenem Scirocco, Renault Megane Coupe czy Oplem Astrą GTC.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?