Hyundai Getz

Piotr Robakowski
Auto miało swoją premierę na ubiegłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. W Polsce, koreański reprezentant segmentu B oferowany jest od zaledwie kilku tygodni.

Auto miało swoją premierę na ubiegłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Przez rok firma dopracowywała szczegóły, wprowadzając auto na europejskie rynki pod koniec ubiegłego roku. W Polsce, koreański reprezentant segmentu B oferowany jest od zaledwie kilku tygodni.Najtańsza jego wersja to wydatek 33.900 zł. To pierwszy tak atrakcyjny pod względem wizualnym i cenowym pojazd tej marki na naszym rynku. Bowiem dotychczasowa oferta Hyundaia była źle dobrana do możliwości naszego portfela. Wraz z nowym modelem firma planuje także stworzyć (wykorzystując częś- ciowo już działającą) sieć sprzedaży. Najmłodszym poznańskim dealerem jest firma Polnis ze Swarzędza, współpracująca także z koreańskim Daewoo.
Dwa w jednym
Stylistycznie Hyundai Getz stanowi ciekawą ofertę, łącząc w sobie odrobinę koreańskiej i europejskiej stylistyki. Przednia część auta z wyraźnie wybijającymi się reflektorami i mocno pochyloną klapą silnika przechodzi łagodnie w szybę, tworząc wrażenie, że mamy doczynienia z samochodem typu MPV. W tylnej części uwagę zwraca może nieco zbyt szeroki słupek "C" z prawie pionowo opadającą klapą bagażnika i nachodzącymi na boki światłami stop. Uwagę przyciąga podwyższona linia dachu, zapewniająca więcej miejsca wewnątrz. Dostępny w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia pojazd o długości 380 cm jest o 30 cm dłuższy od Daewoo Matiza, 20 cm od Toyoty Yaris i prawie identycznej długości co Renault Clio i Peugeot 206.
Podobać może się także wnętrze z czytelnie ukształtowaną tablicą przyrządów, wykonana z miarę dobrych jakościowo materiałów. Kobiety docenią ilość schowków - przed pasażerem, na parasol, kieszeń w bocznym oparciu przednich foteli, a także wieszak na torbę z zakupami. Producent oferuje tylną, dzielona kanapę która pozwala po jej całkowitym złożeniu uzyskać przedział ładunkowy o pojemności 977 litrów.
Pod maską
Do oferty na polskim rynku firma zdecydowała się wprowadzić poczatkowo tylko jedną wersję silnikową - 1.3 o mocy 82 KM. Być może w późniejszym okresie gamę powiększą inne benzynowe jednostki napędowe - 1.1 (62 KM), 1.6 (105) i jedyny w ofercie silnik wysokoprężny z systemem common-rail 1.5 (80 KM). Najtańsza, trzydrzwiowa wersja to wydatek 33.900 złotych stanowi alternatywę dla Toyoty Yaris, czy Fiata Punto i Peugeota 206. Najdroższa wersja kosztuje 40 tys. złotych. W wyposażeniu podstawowej wersji znajdziemy - ogrzewaną tylną szybę, oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i jedna poduszkę powietrzną kierowcy. Brakuje zatem wyposażenia podwyższającego bezpieczeństwo, a jedna oferowana w standardzie poduszka powietrzna to mało w porównaniu z konkurencją. Powodem jest jednak cło na samochody z Korei, podwyższające znacznie cenę wyjściową auta.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie