Hundai Ioniq 5 N. Do 100 km/h w niewiele ponad 3 sekundy

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
IONIQ 5 N jest wyposażony w hamulce N, które są najmocniejszym układem hamulcowym Hyundaia. Posiada przednie tarcze o średnicy 400 mm z czterotłoczkowymi zaciskami i tylne tarcze o średnicy 360 mm.
IONIQ 5 N jest wyposażony w hamulce N, które są najmocniejszym układem hamulcowym Hyundaia. Posiada przednie tarcze o średnicy 400 mm z czterotłoczkowymi zaciskami i tylne tarcze o średnicy 360 mm. Hundai
IONIQ 5 N firmy Hyundai Motor Company to pierwszy sportowy, całkowicie elektryczny model marki N. Jego premiera miała miejsce podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w West Sussex w Anglii. IONIQ 5 N reprezentuje zelektryfikowaną przyszłość marki N.

Auto zbudowano na platformie E-GMP. Model N dodatkowo wyróżnia się od standardowego IONIQ 5 zmianą proporcji. Jest ogólnie o 20 mm niższy, o 50 mm szerszy, aby pomieścić szersze opony, i o 80 mm dłuższy dzięki bardziej widocznemu dyfuzorowi.

Silniki elektryczne rozpędzają się do 21 000 obr./min, zapewniając moc 478 kW/650 KM w trybie N Grin Boost. To zasługa dwustopniowego falownika o zwiększonej efektywności energetycznej, który zapewnia większą moc wyjściową z nowego akumulatora o pojemności 84 kWh. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,4 s (w trybie Boost). Dokładny zasięg nie został podany.

Kilka funkcji pomaga w osiąganiu lepszych wyników na torze. N Grin Boost poprawia przyspieszenie poprzez przyrost mocy na 10 sekund, a N Launch Control zapewnia trzy różne poziomy przyczepności dla najszybszego możliwego startu, umożliwiając kierowcom uruchomienie pojazdu jak profesjonalnego samochodu wyścigowego. Track SOC (stan naładowania w trybie torowym) automatycznie oblicza zużycie energii na okrążenie.

Aby poprawić reakcję układu kierowniczego i informację zwrotną, kolumna kierownicza IONIQ 5 N została wzmocniona w celu zwiększenia sztywności. Ponadto pojazd jest wyposażony w specjalnie dostrojony układ kierowniczy N z wyższym przełożeniem układu kierowniczego i lepszą informacją zwrotną.

IONIQ 5 N jest wyposażony w hamulce N, które są najmocniejszym układem hamulcowym Hyundaia. Posiada przednie tarcze o średnicy 400 mm z czterotłoczkowymi zaciskami i tylne tarcze o średnicy 360 mm.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty