Honda Accord

pim
Nowa generacja hondy accord będzie przestronniejsza, bardziej elegancka i pewnie w Polsce dużo droższa, bo produkcja z Anglii ma być przeniesiona do Japonii.
Honda Accord

Nowa honda accord jest tylko o kilka centymetrów większa od obecnej. Ma ten sam rozstaw osi i takie samo, choć zmodyfikowane zawieszenie, co wskazuje, że mamy do czynienia z gruntowną modernizacją i głębokim liftingiem, a nie nowym od podstaw samochodem.
Nadzieje, jakie wiąże Honda z siódmą generacją limuzyny accord widać choćby po jej specyfikacji - nie będzie pięciodrzwiowego nadwozia, tylko konserwatywniejszy, czterodrzwiowy sedan, nie będzie także silników mniejszych niż 2 litry. Koncern chce tym samochodem zaatakować górną strefę segmentu D - limuzyn i pojazdów korporacyjnych.
Ten segment jest uznawany za dość konserwatywny. Honda jednak stara się zaakcentować swój sportowy image - widać to po proporcjach i linii nadwozia czy wykroju świateł.
Do sportowej nuty w stylizacji będą pasować osiągi samochodu. Na początku sprzedaży będą oferowane dwa silniki benzynowe: dwulitrowy o mocy 155 KM (maks. moment obrotowy 190 Nm) i silnik o pojemności 2,2 l i mocy 190 KM (maks. moment obr. 220 Nm). Słabszy silnik będzie współpracował z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, a silniejszy z sześciobiegową. Do obu dostępna będzie pięciobiegowa skrzynia automatyczna.
Silnik dwulitrowy ma być dostępny także w wersjach econo i komfort. Zmienione przełożenia skrzyni biegów i ustawienia elektroniki sterującej silnikiem mają zapewnić tym silnikom mniejsze zużycie paliwa. Oczywiście kosztem osiągów.
Pod koniec 2003 do sprzedaży ma wejść także wersja z silnikiem wysokoprężnym. Będzie to pierwszy diesel opracowany przez Hondę.
Zawieszenie ma zapewnić maksymalnie dobre trzymanie się drogi. Podobnie, jak w obecnym modelu, zastosowano z przodu podwójne wahacze, a z tyłu układ pięciowahaczowy. Swoje wielowahaczowe systemy Honda wzoruje na rozwiązaniach sprawdzanych w Formule 1.
W wyposażeniu ma być m. in. dwustrefowa klimatyzacja (z wyjątkiem wersji z silnikami econo i komfort), wycieraczki z czujnikiem deszczu, nawigacja satelitarna, radio z odtwarzaczem CD, a także 4, a w niektórych wersjach 6 poduszek powietrznych.
Samochód ma debiutować podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu, ale do sprzedaży w Europie trafi na początku przyszłego roku.

Honda Accord

Wnętrze hondy accord ma sprawiać konserwatywne wrażenie, ale ma także kilka elementów, które mają zainteresować klientów wymagających nieco fantazji i sportowego charakteru. Zaliczyć do nich można np. metaliczne opaski na obszytym skórą kole kierownicy.
Przede wszystkim jednak sportowego charakteru dodają wnętrzu nakładki na tapicerce drzwi i konsoli środkowej, które mają imitować włókna węglowe, wykorzystywane w wyczynowych bolidach. Ciekawy jest także sam układ środkowej konsoli z zaokrągloną, jakby uśmiechniętą częścią dolną.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie