Honda Accord i-CTDi – pierwsza jazda

Ryszard Polit
Udostępnij:
Zgodnie z panującym trendem Honda opracowała własny silnik wysokoprężny. Jeździliśmy modelem Accord napędzanym takim silnikiem. Jest on już dostępny w sprzedaży.

fot. autor
Na naszym rynku Accord napędzany silnikiem benzynowym jest obecny od wiosny 2003 r., a obecnie wprowadzana do sprzedaży wersja z silnikiem wysokoprężnym stanowi jego uzupełnienie.

 

Oferowany Accord ma nadwozie typu sedan lub kombi. Wersja kombi ma o 4 cm większy rozstaw osi od sedana. Bagażnik w wersji sedan ma objętość 459 l, a z nadwoziem kombi - 592 l. Trzeba przyznać, że Accord należy do czołówki samochodów w segmencie D. Obszerne wnętrze, wygodne siedzenia i precyzyjne wykonanie to wcale nie największe zalety tego pojazdu. fot. autor
Najbardziej zaskakuje dynamika Accorda napędzanego silnikiem wysokoprężnym, która nie ustępuje jednostkom benzynowym. Diesel Hondy to 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka napędowa o

pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. Silnik zasilany jest układem common rail i ma wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych, które będziemy jeszcze opisywać. Konstruktorom udało się wyeliminować większość uciążliwych wad diesla, jak drgania i hałas na biegu jałowym. Prędkość 100 km/h sedan osiąga po 9,3 s przy zużyciu paliwa w mieście wynoszącym 7,1 l. Jak na pojazd ważący 1,5 tony, to całkiem niezły wynik. Jedną z nielicznych mankamentów Accorda jest brak, nawet za dopłatą, komputera pokładowego. Nie możemy więc dowiedzieć się, jakie jest chwilowe zużycie paliwa ani ile fot. autor
kilometrów możemy jeszcze przejechać bez tankowania.

 

Podczas jazdy jest zadziwiająco cicho, co świadczy o dobrze wytłumionym wnętrzu i niskim współczynniku oporu powietrza Cx 0,26 - to jedna z najniższych wartości tego współczynnika w tej klasie pojazdów. Równie dobra jest dynamika na wyższych biegach. Czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h na IV biegu wynosi dla sedana 7,8 s. Silnik wysokoprężny jest łączony wyłącznie z manualną, 5-biegową skrzynią przekładniową.

 

fot. autor
Samochód na bardzo dobre własności jezdne dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu przedniej i tylnej osi. Na wszelki wypadek seryjne zamontowano układ stabilizacji toru jazdy.

Honda Accord z silnikiem wysokoprężnym robi znakomite wrażenie, również pod względem seryjnego wyposażenia. Potencjalnych nabywców może jednak zrazić cena pojazdu, która wynosi 116 400 zł za podstawową wersję sedan. Na samochód udzielana jest 3-letnia gwarancja mechaniczna, a przeglądów trzeba dokonywać co 20 tys. km.

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Typ silnika                                                       diesel

Ilość cylindrów/zaworów                                    4/16                                                  

Pojemność skokowa (cm3)                                2204                                                 

Moc (KM)                                                          140                                                   

Przyspieszenie (s)                                             9,3 (10,1)                                         

Prędkość maksymalna (km/h)                            210 (200)                                         

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)               4,5/7,1 (4,8/7,5)                                                                                         

Długość x szerokość x wysokość (cm)                 466 (475) x 176 x 145 (147)

Pojemność bagażnika (l)                                    460 (592)

Cena (zł)                                                          116 400 (122 400)

 

Wyposażenie podstawowe (wersja kombi):

 

6 poduszek powietrznych, ABS, system stabilizacji toru jazdy, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, radiomagnetofon CD, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie