Na naszym rynku Accord napędzany silnikiem benzynowym jest obecny od wiosny 2003 r., a obecnie wprowadzana do sprzedaży wersja z silnikiem wysokoprężnym stanowi jego uzupełnienie.
Oferowany Accord ma nadwozie typu sedan lub kombi. Wersja kombi ma o 4 cm większy rozstaw osi od sedana. Bagażnik w wersji sedan ma objętość 459 l, a z nadwoziem kombi - 592 l. Trzeba przyznać, że Accord należy do czołówki samochodów w segmencie D. Obszerne wnętrze, wygodne siedzenia i precyzyjne wykonanie to wcale nie największe zalety tego pojazdu.
Najbardziej zaskakuje dynamika Accorda napędzanego silnikiem wysokoprężnym, która nie ustępuje jednostkom benzynowym. Diesel Hondy to 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka napędowa o
pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. Silnik zasilany jest układem common rail i ma wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych, które będziemy jeszcze opisywać. Konstruktorom udało się wyeliminować większość uciążliwych wad diesla, jak drgania i hałas na biegu jałowym. Prędkość 100 km/h sedan osiąga po 9,3 s przy zużyciu paliwa w mieście wynoszącym 7,1 l. Jak na pojazd ważący 1,5 tony, to całkiem niezły wynik. Jedną z nielicznych mankamentów Accorda jest brak, nawet za dopłatą, komputera pokładowego. Nie możemy więc dowiedzieć się, jakie jest chwilowe zużycie paliwa ani ile
kilometrów możemy jeszcze przejechać bez tankowania.
Podczas jazdy jest zadziwiająco cicho, co świadczy o dobrze wytłumionym wnętrzu i niskim współczynniku oporu powietrza Cx 0,26 - to jedna z najniższych wartości tego współczynnika w tej klasie pojazdów. Równie dobra jest dynamika na wyższych biegach. Czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h na IV biegu wynosi dla sedana 7,8 s. Silnik wysokoprężny jest łączony wyłącznie z manualną, 5-biegową skrzynią przekładniową.
Samochód na bardzo dobre własności jezdne dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu przedniej i tylnej osi. Na wszelki wypadek seryjne zamontowano układ stabilizacji toru jazdy.
Honda Accord z silnikiem wysokoprężnym robi znakomite wrażenie, również pod względem seryjnego wyposażenia. Potencjalnych nabywców może jednak zrazić cena pojazdu, która wynosi 116 400 zł za podstawową wersję sedan. Na samochód udzielana jest 3-letnia gwarancja mechaniczna, a przeglądów trzeba dokonywać co 20 tys. km.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika diesel
Ilość cylindrów/zaworów 4/16
Pojemność skokowa (cm3) 2204
Moc (KM) 140
Przyspieszenie (s) 9,3 (10,1)
Prędkość maksymalna (km/h) 210 (200)
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 4,5/7,1 (4,8/7,5)
Długość x szerokość x wysokość (cm) 466 (475) x 176 x 145 (147)
Pojemność bagażnika (l) 460 (592)
Cena (zł) 116 400 (122 400)
Wyposażenie podstawowe (wersja kombi):
6 poduszek powietrznych, ABS, system stabilizacji toru jazdy, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, radiomagnetofon CD, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?