Genewa 2019. Audi Q4 e-tron concept - elektryczny SUV

Mariusz Michalak
Audi Q4 e-tron concept Dniem prasowym rozpoczyna się dziś salon samochodowy w Genewie. Z oficjalnych komunikatów organizatorów salonu wynika, że można się spodziewać 50 premierowych aut.Fot. Ryszard M. Perczak
Audi Q4 e-tron concept Dniem prasowym rozpoczyna się dziś salon samochodowy w Genewie. Z oficjalnych komunikatów organizatorów salonu wynika, że można się spodziewać 50 premierowych aut.Fot. Ryszard M. Perczak
Minął już rok, odkąd w tym samym miejscu – w Genewie – zadebiutował pierwszy seryjnie produkowany model Audi z w pełni elektrycznym napędem. Audi e-tron było jeszcze wtedy pokryte kamuflażem. Teraz, cztery pierścienie patrzą w przyszłość całej serii elektrycznych samochodów, prezentując na Geneva Motor Show koncepcyjne Audi Q4 e-tron – kompaktowego, czterodrzwiowego SUV-a.

Dwa elektryczne silniki montowane w Audi Q4 e-tron concept dają 225 kW mocy systemowej. Siła napędowa tego koncepcyjnego samochodu przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro – to typowe dla Audi. Przyczepność pozwala mu przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h.

Duży akumulator o pojemności 82 kWh zajmuje praktycznie całą przestrzeń podwozia. Zasięg auta to ponad 450 kilometrów według standardów cyklu WLTP. Rozwiązania techniczne zastosowane w Audi Q4 e-tron concept bazują na modularnej platformie dla aut elektrycznych (MEB). Na niej w przyszłości bazować będą również inne produkowane przez Grupę Volkswagen samochody – od popularnych kompaktów, do klasy wyższej średniej.

Za kierownicą umieszczony jest ekran wirtualnego kokpitu – Audi virtual cockpit – wyświetlający wszystkie najważniejsze informacje dotyczące prędkości, poziomu naładowania akumulatora i nawigacji. Nowością jest tu wielkoformatowy wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head-up display, z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości. Wyświetlacz może ukazywać najważniejsze informacje w takiej formie graficznej, gdzie np. strzałki nawigacji nakazujące skręt, wyświetlą się jakby na nawierzchni drogi.

Panel sterowania, zaprojektowany jako zespół elementów dotykowych umieszczonych na ramionach kierownicy, służy do obsługi często wybieranych funkcji. Pośrodku, powyżej konsoli środkowej, umieszczono ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala, z poziomu którego obsługuje się funkcje infotainment i funkcje pojazdu.

Audi Q4 e-tron concept daje pogląd na to, jak wyglądać będzie piąty, seryjnie produkowany elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Model ten znajdzie się na rynku pod koniec roku 2020. Rozpoczęła się już natomiast regularna sprzedaż Audi e-tron, a pierwsze samochody trafią do klientów jeszcze przed końcem marca. W kolejnych miesiącach tego roku zaprezentowane będzie jeszcze Audi e-tron Sportback, a na chińskich drogach pojawi się Audi Q2L e-tron, zaprojektowane specjalnie na tamtejszy rynek i tam produkowane. Prezentacja wersji produkcyjnej stworzonego przez Audi Sport GmbH czterodrzwiowego coupé Audi e-tron GT, planowana jest na drugą połowę roku 2020. W tym samym czasie zadebiutuje również w produkcji kompaktowe Audi Q4 e-tron. W ten sposób, zaledwie dwa lata po premierze swego pierwszego auta elektrycznego, Audi będzie oferować samochody z takim napędem we wszystkich segmentach rynkowych: od segmentu A, do pojazdów luksusowych.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty