
Wygląda na to, że teraz każdy producent musi mieć mały samochód o wysokim nadwoziu, będący mutacją jakiegoś innego modelu. Zgodnie z tą zasadą powstał Fusion, co wcale nie jest jego wadą. Najlepsze wrażenie robi jego benzynowy

silnik 1,4 l/80 KM, którego nie oferuje się w Fieście - dawcy organów dla Fusiona. Pokerowa zagrywka.
Cechy szczególne
Fusion powstał na płycie podłogowej Fiesty i to jest cecha charakterystyczna tego pojazdu. Dzięki podwyższonemu

nadwoziu ma przestronne wnętrze, a przewożenie trzech pasażerów na tylnej kanapie jest jak najbardziej realne. Fusion nie odgrywa roli minivana - foteli nie można przestawiać i wyjmować. Jedyna ekstrawagancja to złożenie oparcia przedniego, prawego fotela i wykorzystanie go jako stolika. Bagażnik jest dość spory, a jego

pojemność wynosi 335 l. Po złożeniu tylnych foteli można go powiększyć do 1175 l, ale utworzona w ten sposób podłoga nie jest płaska.
Silnik
Dla łatwego podjęcia decyzji o kupnie Fusiona oferuje się go z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Wybraliśmy wersję benzynową. Ta jednostka napędowa z pojemności 1,4 l osiąga 80 KM, a maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy niewygórowanej licznie obrotów. Silnik pozwala na dość skuteczne

wyprzedzanie wolniejszych pojazdów na trasie, jedynak dynamika nie jest mocną stroną Fusiona. Natomiast jego zaleta to stosunkowo niewielkie zużycie paliwa w mieście, które przy spokojnej jeździe nie przekracza 8,8 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Fusion znakomicie czuje się w mieście. Na dłuższych dystansach przeszkadzają za krótkie siedziska przednich foteli i brak miejsca na lewą stopę, którą z konieczności

trzeba trzymać pod pedałem sprzęgła. W jaskrawym oświetleniu nie są dobrze widoczne ciekłokrystaliczne wyświetlacze ilości paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy chłodzącej. Tablica przyrządów pochodzi bowiem z Fiesty. Przy autostradowej prędkości jazdy, powyżej 100 km/h, wzmaga się hałas we wnętrzu pojazdu. Fusion ma poprawne własności jezdne, chociaż konstrukcja zawieszenia jest typowa dla aut tej klasy. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną łączącą wahacze wzdłużne. Rzadkością w tej klasie aut jest natomiast zastosowanie z tyłu

amortyzatorów jednorurowych - są lepsze od tradycyjnych, dwururowych, ale niestety droższe. Ze względu na podwyższony środek ciężkości pojazdu nie jest wskazana szybka jazda na zakrętach. Zawieszenie jest dość sztywne, a komfort jazdy zbliżony do innych aut tej klasy. Układ hamulcowy dość skuteczny.
Podsumowanie
Bezpretensjonalny Ford Fusion jest prostym autem "do jeżdżenia". Być może Fiesta jest ładniejsza, ale Fusion ma bardziej pojemne wnętrze i bagażnik. W porównaniu z konkurencją największą zaletą Fusiona jest korzystna cena sprzedaży, która wynosi 42 210 zł. Wyposażenie raczej skromne - poduszka powietrzna kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. Dilerzy Forda oferują niewiele droższą wersję promocyjną z drugą poduszką powietrzną i układem ABS.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3): | 1388 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 80/5700 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 124/3500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 13,7 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 14,8 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 163 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): | 69* |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 40,4 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 334 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 45 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 5,3/8,5 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 402 x 172 x 153 |
Rozstaw osi (cm): | 249 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena wersji Ambiente (zł): | 42 210 |
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Wystarczająco dużo miejsca na przednich i na tylnych siedzeniach. |
Silnik | **** | Silnik wyróżnia się dobrą kulturą pracy i elastycznością. |
Poziom hałasu | *** | Dość wysoki poziom hałasu przy przekroczeniu 100 km/h. |
Hamulce | **** | Droga hamowania Fusiona jest zbliżona do drogi hamowania Hondy Jazz. |
Dynamika | *** | Fusion jest nieco wolniejszy od Hondy Jazz 1,4 l/83 KM. |
Zużycie paliwa | **** | Zużycie paliwa w mieście na poziomie 8,8 l/100 km jest do zaakceptowania. |
Nowoczesność konstrukcji | **** | Typowa konstrukcja dla aut tej klasy. |
Wyposażenie podstawowe | *** | Wystarczające. |
Wyposażenie seryjne:
Ford Fusion Ambiente
Poduszki powietrzne | 1 |
Układ ABS | O |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | O |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | O/- |
Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka | -/- |
Klimatyzacja | O |
Radioodtwarzacz CD | O |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?