Epica od 75 990 zł

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
We wrześniu powinien być już dostępny Chevrolet Epica. Najtańszy ma kosztować 75 990 zł.

 

Epica to następca Evandy. Przyjdzie mu rywalizować m.in. z Fordem Mondeo, Toyotą Avensis i Hondą Accord. Chevrolet jest jednak od nich większy - rozmiarami dorównuje Mercedesowi-

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Benzowi klasy E należącemu do wyższego segmentu. Wielkość samochodu w w połączeniu ze stosunkowo niską ceną, mają stanowić atut Epiki. 

 

Samochód ma bagażnik o pojemności 480 l. Można ją zwiększyć składając oparcie tylnej kanapy dzielonej w stosunku 1/3:2/3. Nie pozwala to jednak na spakowanie większej ilości bagażu - otwór powstający po położeniu oparć jest wąski i utrudnia ich pakowanie.

 

W zawieszeniu przednim Epiki zastosowano kolumny MacPhersona. Z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe.

 

Na naszym rynku Chevrolet Epica oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi: 2,0 l o mocy 141 KM i 2,5 l rozwijającym moc 156 KM. Jednostka

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

napędowa 2,0 l współpracuje standardowo z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów, a 2,5 l z 5-biegową przekładnią automatyczną.

 

Wrażenia z jazdy

 

Epica jest bardzo dobrze wyciszonym autem. Odgłos pracy silnika, szum opon i powietrza opływającego pojazd praktycznie nie docierają do wnętrza samochodu. Dzięki temu podróżuje się nim komfortowo. Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, co sprawia, że nierówności drogi są dobrze tłumione. W zakrętach auto ma jednak tendencję do przechylania się na boki. Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą nie sprawia problemu. Na ilość miejsca na nogi i nad głową nie będą narzekać ani osoby siedzące z przodu, ani pasażerowie podróżujący z tyłu. Niezbyt precyzyjnie pracuje manualna skrzynia biegów. Mimo, że według danych technicznych Epica wydaje się samochodem dynamicznym, to w praktyce jest inaczej. Auto sprawia wrażenie ociężałego. Z założenia jednak tworzone było jako auto do jazdy statecznej. Jego nabywcami w Europie Zachodniej mają być starsze małżeństwa, które wychowały już dzieci i teraz mieszkają same. W Europie Środkowej i Wschodniej Chevrolet spodziewa się, że Epikę będą kupowały młode małżeństwa z małymi dziećmi. Obie grupy klientów stawiają raczej na komfort i bezpieczeństwo podróżowania niż sportowe wrażenia z jazdy. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1993

2492

Moc (KM)

141

156

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,9

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

207

209

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,3/11,4

6,6/13,8

Długość x szerokość x wysokość (cm)

481 x 181 x 145

Pojemność bagażnika (l)

480

 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty