Elektryczny SUV ze sztuczną inteligencją

(mm)
Mitsubishi E-evolution Concept Wysoki prześwit poprzeczny, krótki zwis przedni i tylny, silnie zaznaczona linia boków nadwozia i wąskie przetłoczenia po bokach to cechy charakterystyczne pojazdu.Fot. Mitsubishi
Mitsubishi E-evolution Concept Wysoki prześwit poprzeczny, krótki zwis przedni i tylny, silnie zaznaczona linia boków nadwozia i wąskie przetłoczenia po bokach to cechy charakterystyczne pojazdu.Fot. Mitsubishi
Podczas 45. Salonu Samochodowego w Tokio, którego otwarcie dla szerokiej publiczności będzie miało miejsce 27 października 2017 roku, firma Mitsubishi Motors Corporation przygotowała światową premierę koncepcyjnego modelu E-evolution. To SUV z napędem elektrycznym.

Auto jest jeżdżącym prototypem, który ilustruje strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors.

Wysoki prześwit poprzeczny, krótki zwis przedni i tylny, silnie zaznaczona linia boków nadwozia i wąskie przetłoczenia po bokach to cechy charakterystyczne pojazdu. Mitsubishi E-evolution jest napędzany trzema silnikami elektrycznymi.  Jeden z motorów elektrycznych napędza przednie koła, pozostałe dwa odpowiadają za napęd kół osi tylnej. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości.

Mózgiem _pojazdu _jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI), który znacząco zwiększa możliwości kierującego. Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System w niezauważalny sposób dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów kierowcy, tym samym wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność podejmowanych działań.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Z kolei specjalna funkcja uczenia kierującego umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie odpowiedniej wiedzy osobie za kierownicą i w ten sposób bardzo dyskretnego zwiększania umiejętności i możliwości działania kierującego. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu, kierowcy o różnym poziomie umiejętności szybko odkrywają, że prowadzony przez nich samochód zachowuje się dokładnie tak, jak sobie tego życzą i bardzo szybko przekonują się, że prowadzenie samochodu może sprawiać jeszcze większą przyjemność.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty